عصر خودرو

بورس منطقه ای فارس چهارده ساله شد

عصر بازار- در آستانه چهاردهمین سال فعالیت بورس منطقه ای فارس تعداد ۲۲۴۰۷ میلیون سهام ، حق تقدم و اوراق مشارکت به ارزش ۷۰۱۰۳ میلیارد ریال در این تالار معامله شده است.

بورس منطقه ای فارس چهارده ساله شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  به نقل از بورس منطقه ای فارس،  از ابتدای خرداد ماه سال 83 فعالیت تلار شیراز آغاز شد. پس از 13 سال و با گذشت 3149 روز کاری تعداد 22407 میلیون سهم ، حق تقدم و اوراق مشارکت به ارزش 70103 میلیارد ریال در آن معامله گردید و از این رقم ، 51 درصد مربوط به خرید و مابقی مربوط به فروش سهام می باشد.

    براساس این گزارش، میانگین روزانه ارزش معاملات در طی این مدت 22 میلیارد ریال و میانگین روزانه حجم معاملات 7 میلیون سهم بوده است. در سال های مورد گزارش بورس منطقه ای فارس به منظور ارتقای فرهنگ سهامداری دوره های آموزشی کوتاه و بلند مدت مختلفی در تالار ، دانشگاه ها، ارگان ها و سازمان های مختلف استان برگزار نموده به طوری که در این مدت موفق به برگزاری 102500 نفر ساعت آموزش گردیده است.

    شایان ذکر است در حال حاضر 29 شرکت کارگزاری در این تالار فعال می باشند و از ابتدای فعالیت بورس تاکنون در استان نزدیک به 50500 کد معاملاتی صادر شده است.

    برچسب ها