عصر خودرو

ارزش ۱۰۸ میلیارد تومانی معاملات امروز

شاخص بورس فقط ۹ واحد بالا رفت

عصر بازار: بورس تهران امروز اگر چه با رویکرد مثبتی کار خود را آغاز کرد، اما در ادامه به دلیل افزایش فروش سهام به ویژه در تک‌سهم‌ها و نمادهای معاملاتی حاضر در بازار دوم بورس نتوانست گام بلندی را در معاملات امروز بردارد.

شاخص بورس فقط ۹ واحد بالا رفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازدهی نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 20 مهر ماه 94 با 9 واحد افزایش به رقم 61 هزار و 296 واحد رسید.

    شاخص قیمت وزنی نیز با افزایش سه واحدی عدد 24 هزار و 11 واحد را در پایان معاملات امروز این بازار تجربه کرد.

    همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 194 واحدی عدد 67 هزار و 685 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 64 واحدی به رقم 42 هزار و 436 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 370 واحد کاهش به رقم 136 هزار و 647 واحد رسید.

    شاخص کل فرابورس نیز با کاهش دو واحدی در پایان معاملات امروز این بازار رقم 678 واحد را تجربه کرد.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 108 میلیارد و 442 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 437 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در این بازار طی 25 هزار و 305 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت بانک ملت با 26 واحد،‌ایران خودرو با 14 واحد و پتروشیمی پردیس با 12 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به جای گذاشتند.

    در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 94 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 35 واحد و مخابرات ایران با 10 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان دشتستان و حق تقدم خرید سهام این شرکت، پمپ‌سازی ایران، بانک سرمایه، حق تقدم خرید سهام پی‌بی‌سی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های شیشه همدان متوقف شد.

    امروز همچنین 20 درصد از سهام مدیریتی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی متعلق به وزارت جهاد کشاورزی به قیمت پایه سهم 94223 ریال از سوی سازمان خصوصی‌سازی روی میز فروش فرابورس رفت که تا این لحظه هنوز گزارشی از انجام این معامله منتشر نشده است.

    بر اساس این گزارش، امروز در عین حال 10 درصد از کل سهام شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا از مجموع شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه اصفهان برای نخستین بار در فرابورس عرضه شد که کشف قیمت 450 تومانی را در پی داشت.

    بنابر این گزارش، امروز بازار سهام با معاملات کد به کد حقوقی‌ها در نمادهای معاملاتی مختلف نیز همراه بود. از جمله در نماد معاملاتی بانک پاسارگاد 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تومان، بانک تجارت با 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون سهم، پتروشیمی مبین با 29 میلیون و 525 هزار سهم به ارزش بیش از 9 میلیارد و 300 میلیون تومان، بانک ملت با 14 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان و 13.5 میلیون سهم شرکت بورس به ارزش 9 میلیارد و 315 میلیون تومان از سوی حقوقی‌های این شرکت‌ها کُد به کُد شد.

    بر اساس این گزارش، امروز نماد معاملاتی گروه بانکداری و پس از آن خودرویی‌ها در تالار شیشه‌ای بورس پیشروترین گروه‌ها برای سبز نگاه‌ داشتن شاخص‌های بورس بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها