عصر خودرو

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات:

واردات ۳۶۴ قلم کالای مشابه تولید داخل ممنوع شد

عصر بازار- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: توسط هیأت وزیران مراحل تصویب ممنوعیت ثبت سفارش و محدودیت در واردات کالاهای مشابه داخل تصویب و ابلاغ شد.

واردات ۳۶۴ قلم کالای مشابه تولید داخل ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت صنعت معدن و تجارت علی علی‌آبادی فراهانی، گفت: در سال‌جاری فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند توسط وزارت صنعت‌، معدن و تجارت احصاء و ممنوعیت ثبت سفارش این کالاها به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

    مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت افزود: به استناد احکام دائمی قانون برنامه‌های توسعه کشور (در ادامه مواد قانونی برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم) مبنی بر عدم وضع موانع غیرفنی و غیرتعرفه‌ای از تولیدات داخلی با تعیین حقوق ورودی مناسب حمایت لازم از تولیدات داخلی به عمل آمده است.

    وی با اشاره به پایش مستمر و هر ساله فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند، افزود‌:  توسط هیأت وزیران مراحل تصویب ممنوعیت ثبت سفارش و محدودیت در واردات تصویب و ابلاغ شد.

    علی آبادی فراهانی تصریح کرد‌: در راستای اجرای ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان،‌واردات بسیاری از کالاها با اخذ نمایندگی از شرکت خارجی امکان‌پذیر شده است.

    مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت‌: به منظور حمایت از تولیدات داخلی و ترویج مصرف‌ کالاهای ایرانی طی مصوبات  هیأت وزیران خرید خارجی جمعاً 364 قلم کالای خارجی دارای تولید مشابه داخلی توسط دستگاه‌‌های دولتی ممنوع  شده است و فهرست تکمیلی شامل 115 قلم کالا نیز به هیئت دولت پیشنهاد شده است.

    برچسب ها