عصر خودرو

ثبات نسبی نرخ دلار در یک ماه اخیر

عصر بازار- نرخ دلار در یک ماه اخیر با ثبات نسبی همراه بود و در کانال ۳۷۰۰ تومان باقی ماند به طوری که در این بازه زمانی تنها ۳۳ تومان نوسان پیدا کرد.

ثبات نسبی نرخ دلار در یک ماه اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بازار ارز در اردیبهشت ماه سال جاری یکی از با ثبات‌ترین دوره‌های زمانی خود را در ماه‌های اخیر پشت سر گذاشت و نرخ دلار در این با نوسان بسیار کمی همراه بود

    نرخ دلار آمریکا در ماه‌های پایانی سال گذشته با روند افزایشی همراه شده بود و در مقطعی به آستانه 4000 تومان هم رسید از اسفند ماه روند نزولی پیدا کرد و با ادامه این روند در سال جدید به کمتر از 3800 تومان رسید ودر یک ماه گذشته نرخ دلار در کانال 3700 تومان قرار داشت.

    در یک ماهه اردیبهشت ماه 1395 دلار آمریکا در بازار داخلی بین 3740 تومان و 3773 تومان در نوسان بود به این معنی که در این مدت 33 تومان نوسان قیمت داشته است که میزان این نوسان طی یک ماه کمترین نرخ نوسان دست کم در یک سال اخیر برار نرخ دلار است.

    دلار در روزهای نخست اردیبهشت ماه حرکت خود را با نرخ 3749 تومان آغاز کرد. پس از آن در روزهای بعد به 3760 تومان رسید. در ادامه و در میانه‌های ماه قیمت دلار به 3773 تومان رسید که بالاترین قیمت برای این ارز در اردیبهشت ماه بود.

    پس از آن و در 10 روز پایانی ماه حرکت نزولی در کانال 3700 تومان بار دیگر شروع شد و ابتدا به حدود 3750 تومان و در نهایت در تاریخ 31 اردیبهشت به 3740 تومان رسید که حداقل قیمت دلار در دومین ماه سال جاری بود.

    به اعتقاد کارشناسان و فعالان اقتصادی یکی از مهمترین دستاوردهای اقتصادی دولت برقراری ثبات نسبی در بازار ارز بوده است. ثباتی که باعث شده است فعالان اقتصادی یعنی صادرکنندگان و واردکنندگان خیال آسوده‌تری نسبت به فعالیت تجاری خود داشته باشند و بتوانند آینده را قابل پیشبینی‌تر ارزیابی کنند.

    طبیعتا یکی از انتظارات بازار و فعالان اقتصادی ادامه وضعیت ثبات نرخ ارز است هر چند که در کنار این مطالبه واقعی سازی و یا تک نرخی سازی نرخ ارز هم یکی از مطالبات جدی است. مطالبه‌ای که انتظار می‌رفت بر اساس وعده‌های داده شده عملی شود اما در نهایت این اتفاق در دولت یازدهم عملی نشد و به نظر می‌رسد که حرکت به سوی یکسان‌ سازی نرخ ارز با توجه به پافشاری بخش خصوصی در این مورد و همچنین رویکرد اقتصادی خود دولت به عملی و اجرایی شدن نزدیک تر شود.

    برچسب ها