عصر خودرو

پیش بینی بانک جهانی از سال ۲۰۱۸؛

نفت سال آینده چند؟

عصر بازار- بانک جهانی در گزارش فصلی خود از «چشم‌انداز بازار کالا» با یادآوری اینکه قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۵۵ دلار در بشکه رسیده، پیش بینی کرده است که در این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۶۰ دلار برسد.

نفت سال آینده چند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، در بخش انرژی گزارش ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) بانک جهانی که وزارت امور اقتصادی و دارایی دوشنبه آن را منتشر کرد، آمده است: شاخص قیمت انرژی بانک جهانی در فصل نخست سال2017 نسبت به فصل قبل 6درصد رشد داشت.در این دوره زمانی قیمت نفت به واسطه کاهش تولید در بسیاری از تولیدکنندگان اوپک و غیراوپکی با هشت درصد افزایش همراه بود.

    قیمت گاز طبیعی به دلیل تقاضای بیشتر و برخی محدودیت‌های عرضه با 6درصد افزایش همراه بود و قیمت زغال‌سنگ نیز با 12درصد کاهش مواجه شد که بخش عمده‌ای از آن ناشی از رفع محدودیت‌های وضع شده بر تولید آن توسط چین بود.

    همچنین پیش بینی می‌شود که چین و هند با افزایش تقاضایی معادل 600 هزار بشکه در روز مواجه باشند که این مقدار اندکی کمتر از افزایش سال 2016 میلادی است.در سال گذشته میلادی تولید نفت کشورهای غیراوپک به میزان 800هزار بشکه در روز کاهش یافت که بیش از نصف این کاهش مربوط به آمریکا بود اما این مقدار با افزایش تولید نفت کشورهای اوپک که بیشترین میزان افزایش را عراق، جمهوری اسلامی ایران و عربستان داشتند، خنثی شد .

    برچسب ها