عصر خودرو

کارگران را در واگذاری سهام عدالت فراموش نکنید

عصر بازار- یک مقام مسئول کارگری می‌گوید با وجود گله‌مندی‌هایی که جامعه کارگری نسبت به برخی سیاستهای دولت و عدم تحقق مطالباتشان داشتند، اما صادقانه پای صندوق‌های رای آمدند و با حضور به موقع و حماسی خود در انتخابات، از نظام و دولت دکتر روحانی حمایت کردند.

کارگران را در واگذاری سهام عدالت فراموش نکنید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، هادی ابوی اظهار کرد: کارگران از مشکلات پیش روی کشور و فعالیتهای دولت درک کاملی دارند و به تحقق سیاستهای دولت دوازدهم به دور از شعارها و وعده‌ها امید بسته‌اند.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به طرح برخی وعده‌ها در مناظرات، گفت: معتقدیم اگر قرار است سهام عدالت واقعی شود و هر ایرانی صاحب 10 میلیون تومان سهام کارخانه‌ها شود از قشر محروم و ضعیف کارگری در این زمینه غافل نشوند.

    ابوی با رد هرگونه سهم خواهی کارگران از دولتها گفت: قبل از انقلاب و در طول سالهای  پس از آن کارگران هرگز به فکر سهم خواهی نبوده‌اند و حتی در دوران جنگ هم داوطلبانه پذیرفتند که حقوق و دستمزدشان به دلیل شرایط کشور و وضع کارخانه‌ها افزایش نیابد.

    این مقام مسئول کارگری در ادامه از "امنیت شغلی" به عنوان مهمترین خواسته کارگران نام برد و متذکر شد: معیشت کارگر به امنیت شغلی او وابسته است و تا زمانی که امنیت شغلی او تامین نباشد حقوق، دستمزد، امرار معاش و آینده شغلی وی تحت شعاع قرار خواهد گرفت و نگرانی از تعدیل و اخراج کارگر وجود خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه اقتصاد کشور مرهون تلاش نیروی کار آن است، گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد رشد کند و سهامی که دست مردم است ارزشمند شود باید به بدنه تولید و سرمایه‌های انسانی بها دهیم.

    ابوی گفت: کارگران سال گذشته بازگشت اصلاحیه قانون کار از مجلس را تمام شده می‌دانستند ولی این اتفاق نیفتاد. شاید به دلیل مسایل انتخابات لایحه ارجاع نشد ولی اکنون که دولت استمرار یافته کمترین خواسته کارگران این است که دولت به وعده بازگشت قانون کار عمل کند.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان بر لزوم اصلاح قانون کار با نظر همه شرکای اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: لایحه قانون کار باید به دور از هر تنش و نگرانی خاطری بررسی و کارشناسی شود تا در نهایت به عنوان یک قانون خوب و کاربردی برای نسل‌های آینده باقی بماند.

    برچسب ها