عصر خودرو

در مجمع عمومی عادی سال مالی ۹۵ تصویب شد؛

تقسیم سود ۲۰۰ ریالی برای هر سهم فرابورس ایران

عصر بازار- مجمع عمومی عادی سالیانه فرابورس ایران برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ اول خردادماه در حالی برگزار شد که سهامداران علاوه بر تصویب صورت‌های مالی از ۷۲ درصد سود قابل تقسیم با تقسیم ۲۰۰ ریال به ازای هر سهم موافقت کردند.

تقسیم سود ۲۰۰ ریالی برای هر سهم فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فرابورس ایران که با حضور بیش از 65 درصدی سهامداران برگزار شد، مهرداد نعمتی به عنوان رئیس مجمع، علیرضا عسکری مارانی و علی عباس کریمی به عنوان ناظران و ابولفضل متین به عنوان دبیر جلسه حضور داشتند.

    همچنین برای نخستین بار در بازار سرمایه این مجمع به طور زنده همزمان از طریق سایت و اینستاگرام فرابورس ایران پخش شد که به اعتقاد مدیرعامل فرابورس ایران این مهم گامی در مسیر برگزاری مجازی مجامع در بازار سرمایه و ارتقای نظام سرمایه‌گذاران خواهد بود.

    عملکرد فرابورس ایران در سال مالی 95

    امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در این مجمع همچنین به بررسی و تشریح عملکرد فرابورس در سال مالی 95 پرداخت و مهم‌ترین اقدامات این رکن بازار سرمایه را که شامل راه‌اندازی بازار و ابزارهای نوین معاملاتی بود، برشمرد.

    به گفته هامونی اهم عملکرد فرابورس ایران در سال مالی گذشته شامل راه‌اندازی بازار شرکت‌های کوچک و متوسط، رونمایی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، پذیره‌نویسی نخستین اوراق رهنی بازار سرمایه، آغاز عرضه‌های اولیه به روش ثبت سفارش، تفکیک هسته معاملاتی فرابورس ایران از بورس تهران، طبقه‌بندی و تفکیک ناشران بازار پایه در سه تابلو معاملاتی مجزا، پذیره‌نویسی اوراق مرابحه گندم و اوراق اجاره ماهان و مواردی از این دست است.

    وی همچنین اشاره‌ای به عملکرد فرابورس ایران از بُعد آمار و ارقام داشت و در این خصوص گفت: در آخرین روز معاملاتی سال 95 ارزش کل بازار فرابورس نسبت به آخرین روز معاملاتی سال 94 رشد 8 درصدی را تجربه کرد و ارزش کل معاملات در بازارها نیز با افزایش 2 درصدی روبه‌رو شد.

    مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه در سال گذشته شاهد پذیرش 26 شرکت در بازارهای اول و دوم و 11 شرکت در بازار SME بودیم، عنوان کرد: سال گذشته از طریق عرضه اولیه و گشایش نماد در مجموع 18 شرکت جدید وارد تابلوهای معاملاتی بازارهای فرابورس شدند.

    افزون بر این مواردی همچون انجام 14 معامله یکجا در بازار سوم، پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار 2 شرکت سهامی عام در شرف تاسیس، فروش قطعی سه فقره اختراع در بازار دارایی فکری، پذیرش 8 فقره اسناد خزانه اسلامی یکساله و کوتاه‌مدت، پذیرش 21 فقره صکوک، پذیرش یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله و دو صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه از دیگر سرفصل‌های عملکردی فرابورس ایران در سال 95 به شمار می‌روند که هامونی به آن‌ها اشاره کرد.

    هامونی همچنین به عملکرد فرابورس در بعد بین‌المللی اشاره کرد و عضویت فرابورس ایران در فدارسیون جهانی بورس‌ها و کسب رتبه هشتم این بورس در کسب بالاترین بازدهی شاخص در میان سایر بورس‌ها را قدم‌های این رکن بازار سرمایه در مسیر ارتباط هرچه بهتر با سرمایه‌گذاران بین‌المللی و سایر بورس‌ها دانست.

    مصوبات مجمع چه بود؟

    در بخش پایانی مجمع نیز سهامداران ضمن تصویب صورت‌های مالی با تقسیم سود 200 ریالی برای هر سهم موافقت کردند. به این ترتیب مبلغ 140 میلیارد ریال یا به عبارت دیگر 200 ریال به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد که 72 درصد از سود قابل تقسیم را شامل می‌شد.

    در این مجمع همچنین روزنامه‌ اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان بازرس اصلی و حسابرس مستقل این شرکت در سال 96 انتخاب شدند.

    برچسب ها