عصر خودرو

تهیه پلیمر جدید با اثرات ضدخوردگی بالا در فلزات

عصر بازار- محققان کشورمان موفق به تولید پلیمر جدید با بازدهی بسیار بالا شدند که اثرات ضدخوردگی فوق‌العاه‌ای را بر روی سطح فلزات بویژه استیل در شرایط آب دریا نشان می‌دهد.

تهیه پلیمر جدید با اثرات ضدخوردگی بالا در فلزات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، لیلا شاه حسینی، مجری طرح بررسی خواص الکترونیکی و اسپکتروسکوپی سلول‌های خورشید حساس‌شده به رنگ تهیه‌شده از نانو مواد آلی اظهار کرد: امروزه با توجه به محدودیت‌های سوخت‌های فسیلی و شرایطی که داریم، استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق و انرژی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

    وی افزود: با توجه به اهمیت و کاربرد پلیمرهای رسانا و محدود بودن مونومرهای اولیه برای سنتز پلیمرهای جدید و کاربرد روزافزون آن‌ها در تکنولوژی‌های جدید، از طریق طراحی مولکولی، مونومرهای جدیدی را برای اولین بار با روش‌هایی بسیار آسان و کم هزینه سنتز کرده و به دنبال آن پلیمرهای جدید با خصوصیات تلفیقی از مونومرهای سازنده آن‌ها تهیه شد.

    فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد کرمان ادامه داد: عملکرد پلیمرهای تهیه‌شده در سل‌های فتوولتاییک، پوشش‌های محافظ در مقابل خوردگی فلزات در شرایط مشابه آب دریا و خواص الکتروکرومیک آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

    شاه حسینی با اشاره به جزئیات انجام کار گفت: آزمایش‌های فتوولتاییک، افزایش بازده بسیار بالای پلیمر جدید تهیه‌شده را  نسبت به مواد مشابه نشان داده است.

    وی افزود: همچنین نتایج حاصل، به خوبی بیان کرد که در محدوده پتانسیل‌های مشخصی، فیلم‌های پلیمری تهیه‌شده به عنوان ماده پلی‌الکتروم عمل کرده و رنگ‌های چندفامی را از خود نشان می‌دهد که می‌توانند کاندیدهای بسیار مناسبی برای استفاده در پنجره‌های الکتروکرومیک و هوشمند باشند.

    شاه‌حسینی تاکید کرد: با پلیمریزاسیون این مونومرهای جدید در شرایط خاص، پلیمرهایی تهیه شده است که به وضوح اثرات ضد خوردگی فوق‌العاده‌ای را بر روی سطح فلزات به ویژه استیل در شرایط آب دریا نشان داد.

    برچسب ها