عصر خودرو

بخش خصوصی پتروشیمی سهامدار شرکت‌های بین المللی شود

عصر بازار- عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت:‌ شرکت های ایرانی با توجه به قابلیت های خود می توانند با هدف حضور قدرتمند در بازارهای جهانی، سهام دار شرکت های صاحب نام بین المللی شوند.

بخش خصوصی پتروشیمی سهامدار شرکت‌های بین المللی شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از آنا ، آرش نجفی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، اظهار کرد: بخش خصوصی و شرکت های پتروشیمی ایران در صورتی که سهامدار شرکت های بزرگ بین المللی شوند قدرت چانه زنی در بازارهای جهانی و بین المللی را خواهند داشت و افزون بر این امر، می توانیم از دانش و فناوری روز جهان نیز بهره مند شویم.
    آرش نجفی در پاسخ به این پرسش که تداوم دولت یازدهم چه تاثیری در روند توسعه صنعت پتروشیمی خواهد داشت گفت: صنایع پتروشیمی ایران به دلایل مختلف در سال های گذشته با مشکلات و بحران هایی مواجه بوده اند که باید هر چه سریعتر نسبت به رفع کامل آن اقدام شود، این صنعت اگر به روزرسانی نشود و شرکای داخلی و خارجی مناسبی جذب نکند و تنها با روش های سنتی اداره شود، نمی تواند موفقیت زیادی کسب کند.
    عضو کمیسیون انرژی اتاق ایران با اشاره به اینکه انتظار می رود که دولت جدید دوازدهم تعاملات قوی تر با کشورهای دنیا برای توسعه صنعت به خصوص صنعت پتروشیمی داشته باشد، تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم از حضور مدیران کارآمد استفاده شد و امیدوارم در دولت بعدی نیز شاهد حضور مدیران توانمند در صنعت پتروشیمی باشیم.
    وی با بیان این که نحوه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا و نحوه تامین خوراک واحدهای تکمیلی این صنعت باید بهبود یابد تا صنایع داخلی وابسته به این صنعت متضرر نشود، تاکید کرد: دولت دوازدهم باید در برنامه ریزی تلاش کند تا با صنایع پیشرفته جهان تعامل برقرار شود و در این صنایع سهامدار شویم همچین صاحبان این صنایع نیز در صنعت پتروشیمی ایران سهامدار شوند. این بهترین روش برای توسعه این صنعت و فروش محصولات پتروشیمی کشور خواهد بود همچنین دیگر نگرانی از ذی نفود بودن شرکت های خارجی نخواهیم داشت.
    نجفی ادامه داد: این رویه موجب می شود که تکنولوژی روز دنیا در صنعت پتروشیمی به کار گرفته شود و شرکای ما محصولات را در بازار بازاریابی کنند و نواقص بازاریابی با کمک شرکای خارجی جبران خواهد شد.
    وی همچنین درباره جذب سرمایه گذار خارجی در توسعه این صنعت نیز گفت: خوشبختانه رایزنی هایی برای جذب سرمایه گذار خارجی در صنعت پتروشیمی انجام شده است و ما امیدواریم هر چه زودتر این تعاملات نتیجه بدهد البته در این میان شرکت هلدینگ خلیج فارس در جذب سرمایه گذار موفق تر عمل کرده است.

    برچسب ها