عصر خودرو

امضای تفاهم‌نامه بین بانک ملت و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک

عصر بازار- تفاهم نامه صدور ضمانت نامه اعتباری تسهیلات اعطائی بین بانک ملت و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه بین بانک ملت و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، موضوع این تفاهم نامه ،صدور ضمانت نامه های اعتباری به نفع بانک ملت توسط این صندوق،  برای پوشش کسری وثیقه تسهیلات اعطایی به متقاضیان صنایع کوچک می باشد.

    براساس یکی از بندهای این تفاهم نامه، سقف ضمانت نامه صندوق برای هر متقاضی 30 میلیارد ریال و جهت پوشش 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک می باشد که سقف این ضمانت نامه در مناطق محروم تا85 درصد می باشد.

    بر اساس یکی از تبصره های این تفاهم نامه ، متقاضی صنایع کوچک به واحدهای صنعتی اطلاق می گردد که تعداد پرسنل آنها طبق مجوزات اعلامی ، زیر 50 نفر باشند.

    در این تفاهم نامه ، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک متعهد شده است، درصورت عدم باز پرداخت اصل و سود بدهی از طرف متقاضی تاسقف مبلغ مندرج در ضمانت نامه صادره، وجه آن را به بانک ملت بپردازد.

    این تفاهم نامه بین جناب آقای هادی اخلاقی مدیرعامل بانک ملت و جناب آقای محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به امضا رسید.

    یادآور می شود،  صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به منظور توسعه سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در صنایع کوچک ،کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ، تفاهم نامه های مختلفی را با بانک ها منعقد کرده است .

    هم اکنون صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با 18 بانک و موسسه مالی و اعتباری تفاهم نامه همکاری امضا نموده که گامی در جهت حمایت از واحدهای تولیدی کوچک به شمار می رود .

    از آغاز سال 96 نیز فرایند صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک بصورت الکترونیکی بوده و واحدهای تولیدی می توانند به آدرس www.sif.ir  مراجعه نمایند.

    برچسب ها