عصر خودرو

طبق توافق جدید میان دو کشور ؛

ایران سیلوهای جدید برای عراقی‌ها می‌سازد

عصر بازار- طی دیدار و مذاکره مسئولان تجارت ایران و عراق، عراق برای مشارکت شرکت‌های ایرانی در ساخت سیلوهای بتونی و فلزی و همچنین بازسازی و تعمیرات سیلوهای قدیمی از ایران درخواست همکاری کرد که مورد پذیرش طرف ایرانی قرار گرفت.

ایران سیلوهای جدید برای عراقی‌ها می‌سازد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت طی سفری به عراق با معاونان وزرای صنعت و تجارت این کشور گفت‌وگو کرد.

    این ملاقات‌ها که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و تعدادی از مدیران دو طرف صورت گرفت، روند پیشرفت پروژه‌های فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی که در کشور عراق در حال اجراست، پیگیری شد.

    جمهوری اسلامی ایران پروژه ورزشگاهی الزوراء با ظرفیت 12 هزار و 500 نفر و پروژه ورزشگاهی التاجیات با ظرفیت 60 هزار نفر را در بغداد می‌سازد که پیشرفت اجرایی هر کدام به ترتیب حدود 41 درصد و 30 درصد است. شرکت‌های مهندسی ایرانی خط راه‌اهن بین دو بخش حجاما و ساوا را نیز در دست ساخت دارند.

    در این ملاقات‌ها طرفین موانع و مشکلاتی داشتند که سر راه شرکت‌های دو طرف وجود دارد را بررسی کرده و راهکارهای رفع موانع و تسریع در ان را خواستار شدند.

    وزارت صنایع عراق در حال حاضر حدود 140 کارخانه دارد که حدود 30 شرکت دولتی انها را مدیریت می‌کند. کارخانه‌های مذکور برای تولید محصول، بعضا مواد و تجهیزات مورد نیاز خود را از خارج تامین می‌کنند ولی به دلیل عدم رقابتی بودن، نیاز سایر وزارتخانه‌ها از خارج از کشور با کالای ساخته شده تامین می‌شود.

    طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، معاون وزیر بازرگانی عراق در ملاقات با خسروتاج درخواست خود را برای مشارکت شرکت های ایرانی در ساخت سیلوهای بتونی و فلزی و همچنین بازسازی و تعمیرات سیلوهای قدیمی عراق مطرح کرد که مورد پذیرش طرف ایرانی نیز قرار گرفت.

    تعدادی از کارخانجات صنعتی عراق همچون تولید کابل، صنایع خودروسازی، صنایع فولاد، صنایع شیمیایی، مصالح ساختمانی، فراورده‌های بهداشتی و ... براساس مواد دریافتی از ایران کار می‌کنند.

    برچسب ها