عصر خودرو

قفل گروه خودرو در انتظار کلید

عصر بازار- امروز دوشنبه ۱ خرداد ماه گروه خودرو در غیاب نماد سایپا معاملات منفی داشت و شاخص گروه با افت ۲۹۵ واحدی در مدار ۱۹ هزار و ۴۴۰ واحد قرار گرفت.

قفل گروه خودرو در انتظار کلید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این روز سهامداران تعداد 73.8 میلیون سهام از گروه خودرو به ارزش معاملاتی 10 میلیارد تومان را در 6 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که دلیل کاهش حجم معاملات توقف نماد سایپا به عنوان پرحجم ترین سهم گروه بود.

    امروز خودرو با افت 3 درصدی در قمیت 278 تومان، خزامیا در حوالی 4 درصد منفی و  قیمت 88 تومان، خپارس در حاشیه 4 درصد منفی در قیمت 108 تومان و خاور با افت 3.6 درصدی در قیمت 94.5 تومان قرار گرفتند که نماد خودرو به تنهایی تاثیر منفی 28.5 واحدی روی شاخص کل بورس گذاشت.

    در این روز نماد ختور با افت 4 درصدی در قیمت 320 تومان تا آستانه صف فروش پیش رفت، در طرف مقابل خفنر در آستانه مثبت کامل و قیمت 545.6 تومان صف خرید بود.

    خفناور در حاشیه 1 درصد مثبت و قمیت 253 تومان و خمحور با رشد 1.7 درصدی و قیمت 250.9 تومان نیز جزو سبزپوشان گروه در این فضای منفی بودند، مابقی نمادهای  اکثرا متعادل منفی بودند.

    باتوجه به ابلاغ معاون اول رییس جمهور مبنی بر جایگزینی 3000 دستگاه اتوبوس فرسوده با اتوبوس پایه گازسوز، نوسازی 5000 دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای 10 تن و جایگزینی 20000 تاکسی و ون فرسوده با تاکسی پایه گازسوز ، این 3 پروژه مذکور می تواند تاثیرات مثبتی روی نمادهای خزامیا، خکاوه و خاور داشته باشد.

    از طرفی مدیریت خوب و کارآمد هزینه ها در شرکت زامیاد موجب شد تا این شرکت نه تنها تعدیل منفی نداشته باشد بلکه سود 1 ریالی پیش بینی شده سال 95 را در عمل تا سطح 12 ریال افزایش دهد، با این حال طی دو روز اخیر قیمت سهم از 90 تومن به 87.8 تومان نزول کرد، از منظر تکنیکالی به نظر می رسد سهم طی روزهای آتی در مسیر رشد قرار بگیرد.

    امروز همچنین خساپا صورت مالی 12 ماهه سال 95 را با پوشش 100 درصدی سود 273 ریالی بودجه جدید منتشر کرد، اما نماد خودرو روند نزولی پیش گرفته و مقاومت مهم 311 تومانی را پیش رو دارد.

    در مجموع وضعیت گروه خودرو در صورت بازگشایی نماد سایپا به عنوان لیدر روشن تر خواهد شد.

    ولی  به دلیل اینکه از هفته آینده ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد، حجم معاملات بورس در مجموع کاهشی تر میشود، همینطور در ابتدای فصل مجامع هستیم و نمادهای لیدر بازار اکثرا در تیرماه مجمع خواهند داشت که می تواند تاثیر منفی بر کل گروه های بازار داشته باشد، از این رو باید در انتخاب سهم وضعیت بنیادی را ملاک قرار داد.

    برچسب ها