عصر خودرو

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس:

صندوق‌های کالایی را گسترش دهیم

عصر بازار- عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به ضرورت ایجاد صندوقهای سرمایه گذاری کالایی در بورس کالا، گفت: بر همین اساس بهتر است با سرعت بخشی در راه اندازی این صندوق ها آن را به تمام کالاهای قابل معامله در بورس کالا تعمیم دهیم.

صندوق‌های کالایی را گسترش دهیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمود بهمنی  با تاکید بر اینکه با عرضه کالاهای قابل معامله در بورس کالا می‌توان شاهد قیمتهای واقعی و شفافیت مالی بود گفت: برای ایجاد شفافیت در قیمتها و حذف واسطه‌ها استفاده از ابزارهای مختلف مالی برای تقویت بورس امری ضروری است و یکی از این ابزارها ایجاد صندوق‌های کالایی است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بعد از رونق این صندوق‌ها در بازار طلای بورس کالا، بهتر است بازار محصولات کشاورزی نیز از این مزیت برخوردار شوند، چرا که از جمله مزایایی که صندوق‌های کالایی برای بخش کشاورزی ایجاد می‌کند اینست که منابع در این بازار خرد هستند و این صندوق می‌تواند به تجمیع منابع بیانجامد.

    وی ادامه داد: در صندوق سرمایه‌گذاری کالایی می‌توان قیمت بهتر، منصفانه‌تر و کاراتری را کشف کرد و موضوع دلالان و واسطه‌ها که سالها حذف آنها را بخشهای مختلف کشاورزی و سایر کالا ها مطرح است را عملیاتی کند.

    بهمنی تصریح کرد: اگر بازار محصولات کشاورزی نیز به سمت صندوق‌های معاملاتی حرکت کند، ایجاد این صندوق سرمایه گذاری کالایی باعث خواهد شد کشاورز محصول را دیگر به قیمت پایین به دلالان عرضه ‌نکند.

    وی توضیح داد: در واقع زمانی که کالاهای کشاورزی را در قالب اوراق بهادار در می‌آوریم، قابلیت معامله آن را در بورس کالا فراهم کرده‌ایم، از این رو صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی امکان خرید آن اوراق بهادار را ایجاد می‌کنند و یک‌سری ظرفیت‌ها را در بستر ابزارهای مالی و بازار سرمایه ایجاد می‌کنند که کشاورز بتواند مستقیما محصولات را به یک خریدار منصف مانند صندوق سرمایه‌گذاری کالایی عرضه کند.

    عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در پایان تاکید کرد: کاهش هزینه‌ها یکی از مزیتهایی است که این صندوق‌ها می‌توانند ایجاد کنند و بهتر است از این فرصت طلایی در تمام حوزهای کالایی استفاده شود.

    برچسب ها