عصر خودرو

فرمول قیمت‌گذاری صادرات فرآورده‌های نفتی تغییر می‌کند

عصر بازار- تغییر و تنوع فرمول‌های قیمت‌گذاری فرآورده‌های نفتی برای صادرات، خریداران را جذب بازار ایران می‌کند.

فرمول قیمت‌گذاری صادرات فرآورده‌های نفتی تغییر می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علیرضا رجب پور، مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تغییر فرمول قیمت گذاری فرآورده‌های نفتی خبرداد و گفت: با تنوع فرمول‌های قیمتی و عرضه ثابت فرآورده‌های نفتی با تسهیل امور ارزی و قیمت‌های بین‌المللی، به دنبال تضمین منافع خریداران و سود حداکثری برای خریداران هستیم.

    وی افزود: با این نگاه جدید و برنامه‌ها امیدواریم به پیشرفت و تحقق 100 درصدی برنامه‌ها و اهداف، برخلاف پارسال که 80 درصد برنامه‌ها تحقق یافت، دست یابیم.

    مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به وارد مدار شدن پنج فاز پارس جنوبی گفت: با بهره‌بردار ی از فازهای پارس جنوبی روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی وارد چرخه سوخت کشور شده که سبب افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی شده است.

    رجب پور افزود: با توجه به این که نیروگاه‌ها از این پس سوخت مایع دریافت نمی‌کنند، میزان فرآورده صادراتی امسال خیره کننده خواهد بود و طبق پیش‌بینی‌ها به روزانه 550 تا600 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

    وی با بیان این‌که با شرایط موجود، اولویت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، فروش فرآورده به صورت اکسپورت است، گفت: اولویت ما تامین نیاز کشورهای همسایه است؛ زیرا که در مرزهای کشورمان شاهد پدیده قاچاق سوخت هستیم.

    مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: برای مهار و جلوگیری از قاچاق سوخت، به دنبال تامین نیاز کشورهای همسایه هم مرز نظیر پاکستان، افغانستان، کردستان، عراق و ارمنستان هستیم.

    براساس گزارش وزارت نفت، مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: این کشورها تجارت سنتی دارند و قیمت‌های بین‌المللی با تاخیر اثرگذاری میکند؛ بنابراین باید میان عرضه کننده و متقاضی سوخت، رابطه متقابل وجود داشته باشد تا با تامین نیازهای داخل، جذابیت قاچاق از میان رود.

    وی با بیان این‌که امسال به دنبال کاهش هزینه‌های صادراتی هستیم، گفت: با توجه به خطوط لوله و شرایط آماده حمل و نقل در کشور، مبادی صادراتی را از انبارهای اصلی به مبادی تولید و نزدیک مرزها انتقال دادیم تا با کاهش هزینه‌ها، کشورهای همسایه به تامین قانونی سوخت از ایران روی بیاورند.

    رجب پور اعلام کرد: با کاهش هزینه‌های حمل و نقل، تنوع در عرضه فرآورده‌های مورد نیاز کشور، به سمت ریشه کنی قاچاق پیش رفته ایم.

    وی با بیان این‌که با تنوع محصولات می‌توان مشتری بیشتری برای فرآورده‌های مازاد جذب کرد، گفت: با افتتاح حساب‌های بانکی در کشورهای همسایه، به غیر از امارات متحده عربی به دنبال ایجاد تسهیلات برای خرید ارزی و برگشت به موقع ارز ناشی از فروش فرآورده‌ها به کشور هستیم.

    مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: قراردادهای جدید تنظیم شده با متقاضیان فرآورده‌های نفتی ایران به گونه‌ای است که متضمن نفع و سودآوری برای هر دو طرف «خریدار و فروشنده» باشد.

    برچسب ها