عصر خودرو

به منظور امکان حضور مجازی سهام‌داران صورت می‌گیرد؛

پخش زنده مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فرابورس ایران

عصر بازار- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فرابورس ایران امروز یکم خردادماه، برای نخستین بار در بازار سرمایه به طور زنده پخش می‌شود.

پخش زنده مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مبینا بنی اسدی، مدیر روابط عمومی فرابورس ضمن اعلام این خبر درباره دلایل این اقدام گفت: یکی از اهداف این اقدام فراهم ساختن بستری برای حضور مجازی افرادی است که بنا به دلایلی امکان حضور فیزیکی در این مجمع را  ندارند؛ به همین منظور فرابورس ایران امروز برای نخستین بار مجمع سالیانه صاحبان سهام خود را به صورت زنده پخش می‌کند تا نقطه آغازینی برای برگزاری مجامع به صورت آنلاین باشد.

    بنی‌اسدی با اشاره اینکه در دوران انقلاب‌های رسانه‌ای همه فعالیت‌ها در بستر آی‌تی و اینترنت انجام می‌گیرد، بیان داشت: از آنجا که بازار سرمایه در عرصه اقتصاد، حوزه‌ای پیشرو و به‌روز به شمار می‌آید، لزوم الکلترونیک‌سازی کلیه فرآیندهای آن بیش از پیش احساس می‌شود ضمن آنکه برگزاری آنلاین مجامع ‌تا کنون در چندین کشور پیاده‌سازی شده و در ایران نیز باید این اقدام صورت گیرد تا سهام‌داران در سراسر کشور و حتی خارج کشور برای شرکت، نیازی به حضور فیزیکی نداشته باشند.

    مدیر روابط عمومی فرابورس ایران به فراهم بودن بستر فنی شکل‌گیری یک بازار سرمایه الکترونیک اشاره کرد و افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های اینترنت به حدی توسعه یافته که ضریب نفوذ اینترنت در کشور به بالای 80 درصد رسیده و حتی در روستاها نیز این ضریب بالاست؛ از این رو لازم است در آینده بسترهای قانونی رای‌گیری و برگزاری مجامع نیز به صورت آنلاین فراهم شود.

    وی در پایان با اشاره به اینکه پخش زنده مجامع علاوه بر اینکه اطلاع‌رسانی به سهام‌داران را تسهیل می‌کند، گفت: به علاوه شرکت‌ها با این اقدام می‌توانند سایر سرمایه‌گذارانی که سهامدار شرکت نیستند را در جریان فعالیت‌های خود قرار داده و آنان را به سرمایه‌گذاری تشویق کنند.

    پیش از این نیز بیست‌ویکمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه برای نخستین بار به صورت زنده از اینستاگرام فرابورس ایران پخش شد که این نشست به پذیرش نماد فرابورس در تابلو پایه الف و آغاز معاملات سهام این شرکت اختصاص داشت.

    گفتنی است پخش زنده مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فرابورس راس ساعت 15:00 هم‌زمان از طریق دو کانال ارتباطی اینستاگرام فرابورس ایران http://instagram.com/ifb_iranfarabourse/ و نشانی اینترنتی http://api.miztahrir.ir/login.php?cid=Mzk1NA  با رمز ورود 123456 قابل دسترس است.

    برچسب ها