عصر خودرو

رویترز:

بوئینگ هم از دلارهای نفت عربستان بی‌بهره نماند

عصر بازار- شرکت بوئینگ اعلام کرد قرارداد فروش هواپیماهای مسافربری و نظامی با عربستان منعقد کرده است که از جمله بوئینگ‌های ۷۷۷ و ۷۸۷ و نیز ۱۶ هواپیمای پهن‌پیکر خواهد بود.

بوئینگ هم از دلارهای نفت عربستان بی‌بهره نماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، شرکت بوئینگ اعلام کرد: در سفر ترامپ به عربستان شرکت بوئینگ چندین قرارداد تجاری و دفاعی با عربستان امضا کرد. این قراردادها شامل فروش هواپیماهای مسافربری و نظامی به این کشور است.

    شرکت بوئینگ اعلام کرد: عربستان سعودی موافقت کرد که هلیکوپترهای «چینوک» و همچنین تمایل دارد که هواپیماهای نظارتی P-8  را خریداری کند.

    ارزش توافقات عربستان با بوئینگ هنوز فاش نشده است.

    شرکت بوئینگ اعلام کرده که این قراردادها آخرین قرارداد تجاری با عربستان در این سفر است که کل ارزش آن به دهها میلیارد دلار رسید.

    در این زمینه دنیس مولنبرگ رئیس اجرایی بوئینگ، گفت: این قراردادها تعهد ما را برای رشد اقتصادی افزایش رفاه و امنیت مردم برای دو کشور عربستان و آمریکا تایید می‌کند و نیز این قراردادها کمک می‌کند تا هزاران شغل پایدار در این دو کشور ایجاد شود.

    براساس گفته‌های یک منبع آگاه مذاکره برای فروش تا 16 هواپیمای پهن پیکر به ایرلاین «سعودی گالف» عربستان در حال انجام است. هواپیماهایی که قرار است به عربستان فروخته شود شامل بوئینگ 777 و 787 خواهد بود.

    شرکت بوئینگ همچنین سرمایه‌گذاری مشترکی با عربستان سعودی در زمینه خدمات هواپیمایی انجام می‌دهد که هواپیماهای نظامی و نیز تجهیزات غیر از بوئینگ را شامل خواهد شد.سرمایه‌گذاری مشترک جداگانه‌ای هم برای ساخت هلیکوپترهای نظامی و بازرگانی انجام می‌شود.

    ترامپ سفر 8 روزه‌ای آغاز کرده که این به کشورهای عربستان، اسرائیل، واتیکان و بلژیک خواهد بود.

    برچسب ها