عصر خودرو

عربستان به دنبال فروش آرامکو به آمریکا است

عصر بازار- نرسی قربان گفت: مسئله فروش اسلحه به عربستان از دیدگاه سیاسی و آنچه در منطقه رخ می دهد مهم است و اگر جنگی در منطقه رخ بدهد، بازار انرژی را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عربستان به دنبال فروش آرامکو به آمریکا است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، نرسی قربان، تحلیلگر ارشد اقتصاد انرژی در خصوص تاثیر سفر اخیر ترامپ به ریاض و انعقاد قرارداد‌های نظامی و اقتصادی منعقد شده بر بازار نفت و مشتقات آن اظهار داشت: توافقات دیروز سران دو کشور آمریکا و عربستان بر اجلاس آتی اوپک عمده‌ای  تاثیری ندارد زیرا عربستان روزهای قبل اعلام کرده بود که با همه کشورهای عضو اوپک همگام است و تلاش می‌کند که توافق کاهش سقف تولید تمدید شود و در این خصوص با روسیه نیز مذاکراتی داشته است.

    وی افزود: آنچه در ریاض اتفاق افتاد بیش از این که تاثیری بر بازار نفت بگذارد مسئله‌ای سیاسی بود زیرا در حال حاضر و در شرایطی که قیمت نفت وابسته به تصمیم اوپک است و در حالی که عربستان به دنبال فروش شرکت آرامکو است، در صورتی که قیمت نفت متزلزل و روند نزولی داشته باشد پیدا کردن مشتری با مشکل رو به رو می شود. بنا بر این به طور کلی عربستان به دنبال قیمت بالای نفت است.

    قربان تصریح کرد: آنچه در حال حاضر خطر محسوب می شود فروش اسلحه است چرا که با تعامل بزرگ و گسترده تجاری آمریکا و عربستان، اجماعی علیه ایران ایجاد شده است.

    وی تاکید کرد: موضوع فروش اسلحه در بازار انرژی تاثیر عمده ندارد اما ممکن است تعامل عربستان و امریکا قیمت فرآورده های نفتی را ثابت نگه داشته و یا حتی افزایش دهد.

    این تحلیلگر بازار نفت خاطر نشان کرد: این موضوع نگران کننده است که آمریکا و عربستان اجماعی علیه ایران شکل داده‌اند و 50 نفر از سران کشورهای مسلمان را هم دعوت کرده‌اند. صحبت‌های دیروز پادشاه عربستان و ترامپ رسما علیه ایران بوده است.

    وی یادآور شد: مسئله فروش اسلحه به عربستان از دیدگاه سیاسی و آنچه در منطقه رخ می دهد مهم است و اگر جنگی در منطقه رخ بدهد، بازار انرژی را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    برچسب ها