عصر خودرو

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

مذاکره با هواپیماسازان ادامه دارد

ایران‌ایر سد تحریم‌ها را شکست

عصر بازار- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است: با ورود نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران‌ایر عملا سد سنگین تحریم‌ها علیه صنعت هوایی ایران که برای سال‌های طولانی ادامه داشت شکسته شده است.

مذاکره با هواپیماسازان ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در طول ماه‌هایی که از اجرای توافق هسته‌ای می‌گذرد گمانه‌زنی‌های زیادی درباره‌ی اجرایی بودن یا ناممکن بودن توافقات ایران برای خرید هواپیماهای مسافرتی مطرح شد که در این میان بعضی سنگ‌اندازی‌ها از سوی قدرت‌های خارجی باعث به وجود آمدن تردیدهایی در این زمینه شد.

    وی با بیان این‌که خوشبختانه تمام مقدمات لازم برای رسیدن هواپیماهای جدید به ایران طی شد، گفت: با رسیدن نخستین ایرباس مشخص شد که مشکلات و گمانه‌زنی‌های گذشته دیگر وجود ندارد. چند روز قبل نیز با رسیدن هواپیماهای ATR دیدیم که امکان اجرایی کردن دیگر قراردادها نیز وجود دارد از این‌رو می‌توان به تغییر وضعیت ایرلاین‌های ایرانی پس از اجرای این توافق امیدوار بود.

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا در کنار ایران‌ایر دیگر ایرلاین‌های ایرانی نیز شانس خرید هواپیماهای جدید را خواهند داشت، توضیح داد: همان طور که چند هفته قبل شرکت آسمان به توافقی با بوئینگ دست یافت دیگر ایرلاین‌ها نیز مذاکرات خود را با هواپیماسازان بزرگ جهان ادامه می‌دهند. البته هنوز این مذاکرات به نتیجه قطعی نرسیده اما ما امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد و وضعیت منابع مالی شرکت‌های هواپیمایی‌ ایرانی را ارتقاء می‌دهد امکان آن به وجود می‌آید که در آینده دیگر هواپیماسازان ایرانی نیز بتوانند نسبت به نهایی کردن قراردادهای خود اقدام کنند.

    برچسب ها