عصر خودرو

همزمان با انتقال سهام شرکت‌ها مدیریت آن‌ها هم منتقل شود

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است به منظور رشد اقتصاد و بازار سرمایه ایران، دولت جدید باید همزمان با انتقال سهام شرکت هایش مدیریت آن‌ها را هم به بخش خصوصی واگذار کند. او می گوید دولت باید در راستایی حرکت کند که حجم بدهی هایش کاهش یابد و مقدار نقدینگی را کنترل کند.

همزمان با انتقال سهام شرکت‌ها مدیریت آن‌ها هم منتقل شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، فردین آقابزرگی درباره انتظارات فعالان بازار سرمایه از رئیس دولت دوازدهم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی به منظور افزایش تولید و اشتغال و خروج از رکود اقتصادی و همچنین حفظ حقوق سهامداران بورسی از طریق حمایت همه‌جانبه از صنایع و شرکت‌های حاضر در بورس از جمله انتظارات کارشناسان بازار سرمایه از رئیس‌جمهوری است.

    وی ادامه داد: اهمیت دادن به رفع موانع تولید و کسب و کار و مرتفع نمودن موانع موجود در بازار سرمایه،  تک نرخی شدن ارز و راه‌اندازی بورس ارز از دیگر مواردی است که رئیس دولت دوازدهم باید به آن دقت نظر داشته باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نیاز بورس ایران به سرمایه‌گذاران خارجی، گفت: باید به منظور کاهش التهاب و تنش‌های اثرگذار بر اقتصاد و بازار سرمایه در سیاست‌های خارجی تغییراتی به وجود آید تا شرایط اقتصاد کشور بهبود یابد. همچنین اهمیت به دغدغه‌های سرمایه‌گذار خارجی از جمله بکارگیری ابزارهای پوشش ریسک نوسان نرخ ارزها می‌تواند به بازار سرمایه ما در جهت رشد کمک کند.

    آقابزرگی با اشاره به بدهی‌های دولت به بخش‌های مختلف از جمله سیستم بانکی، گفت: کاهش حجم بدهی‌های دولت و اصلاح ساختار مالی باید در برنامه‌ها، در اولویت قرار گیرد و باید نظام گمرک به طریقی ساماندهی شود تا از تضییع حقوق تولیدکنندگان و صادرکنندگان جلوگیری به عمل آید.

    وی اجرای کامل انتقال مدیریت، همزمان با انتقال مالکیت سهام دولت به بخش خصوصی را ضروری برشمرد و افزود: باید در سیاست های پولی و مالی تغییراتی به وجود آید تا رونق ایجاد شود و اقتصاد از وضعیت رکودی بیرون آید.

    برچسب ها