عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

کاهش ریسک های سرمایه گذاری در بازار سرمایه

فعالان بورس، نگاه مثبتی به دولت روحانی دارند

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که فعالان بازار سرمایه نگاه مثبتی به دولت روحانی دارند، گفت: کاهش ریسک های سرمایه گذاری در بازار سرمایه از جمله نتایج انتخابات ریاست جمهوری بود که باعث می شود بورس در آینده، روند رشد تدریجی و معقول داشته باشد.

کاهش ریسک های سرمایه گذاری در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بهروز عباس زاده تحلیلگر بازار سرمایه  درباره تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری بر بازار سرمایه، بیان داشت: تاثیر کوتاه مدت نتیجه انتخابات را دیروز (شنبه) شاهد بودیم به طوری که شاخص بورس رشد بیش از 700 واحدی داشت.
    این کارشناس بورس با بیان این که رشد شاخص های بورس ناشی از خوش بینی فعالان بازار سرمایه به دولت دکتر حسن روحانی است، افزود: البته باید توجه داشت که رشد شدید شاخص بورس در روز گذشته، به دلیل هیجان بازار بود و در روزهای آینده روند رشد به صورت تدریجی و معقولانه خواهد بود.
    عباس زاده اضافه کرد: تاثیر دیگر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، کاهش ریسک های بازار سرمایه است به طوری که فعالان بازار سرمایه با توجه به انتخاب شدن روحانی، نسبت به بهبود شرایط بورس، امیدوار شده اند.
    وی یادآور شد: البته دولت فعلی برای بازار سرمایه شناخته شده است اما در صورت برنده شدن رقبای دیگر، نسبت به چگونگی سیاست های اقتصادی و وضعیت آینده بورس، ابهام ایجاد می شد و ریسک ها افزایش می یافت.
    این کارشناس بورس با بیان این که انتظار می رود در بلند مدت، روند صعودی بازار سرمایه ادامه داشته باشد، گفت: البته تداوم رشد شاخص به سیاست ها و برنامه های دولت دوازدهم نیز بستگی دارد اما در حالت بدبینانه، بازار سرمایه نوسانات خنثی خواهد داشت، بر این اساس، احتمال شکل گیری روند نزولی در بازار سرمایه ضعیف است.
    این کارشناس بورس ادامه داد: با توجه به افت قیمت ها در چند ماه گذشته، و کاهش ریسک های سیستماتیک بازار، سرمایه گذاری در شرایط فعلی جذاب شده است و از صنایع خودرو، بانک و رایانه و مخابرات به عنوان صنایع پرپتانسیل بازار نام برد.
    وی با بیان این که در گروه خودرویی گزارش های خوبی ارایه شده است، ادامه داد: دولت یازدهم از صنعت خودرو حمایت زیادی کرده است و با توجه به تداوم دولت روحانی، نسبت به تقویت بیشتر این صنعت امیدواری وجود دارد.
    وی بیان داشت: در صنعت بانکی نیز با توجه به افت زیاد سهام این گروه و برنامه دولت برای اصلاح نظام بانکی احتمال افزایش سرمایه بانک ها زیاد است، زیرا ادامه شرایط فعلی که جذب سپرده برای پرداخت سود بالای سپرده های قبلی صورت می پذیرد نمی تواند ادامه داشته باشد بنابراین در صورت انجام این افزایش سرمایه، سهام گروه بانکی نیز می تواند با اقبال مواجه شود.
    عباس زاده همچنین بیان داشت: دولت روحانی بر توسعه دولت الکترونیک و صنعت فناوری اطلاعات تاکید زیادی دارد، بنابراین پیش بینی می شود شرکت های مخابراتی و رایانه ای در دولت جدید شرایط رو به رشدی را داشته باشند.
    بر اساس این گزارش، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوک 733 واحدی به بازار بورس وارد کرد به طوری که شاخص کل بورس، پس از مدت ها وارد کانال 81 هزار واحدی شد، همچنین دیروز (شنبه) تعداد یک میلیارد و 14 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از سه هزارو 319 میلیارد ریال معامله شد.
    ازمجموع بیش از 41 میلیون و 220 هزار رای اخذ شده در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای اخذ کرد.

    برچسب ها