عصر خودرو

شرکت‌های چینی ۴۶ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کردند

عصر بازار- در سال ۲۰۱۶ میلادی شرکت‌های چینی بیش از ۴۶ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در آمریکا در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳ برابر شده و در مقایسه با ۵ سال پیش بیش از ۱۰ برابر شده است.

شرکت‌های چینی ۴۶ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد مقاومتی ،طبق آخرین آمار منتشر شده در سال 2016 میلادی شرکت‌های چینی بیش از 46 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در آمریکا در مقایسه با سال گذشته بیش از 3 برابر شده و در مقایسه با 5 سال پیش بیش از 10 برابر شده است.

    علت اصلی افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در آمریکا، خرید بسیاری از کارخانجات و شرکت‌های آمریکایی توسط شرکت‌های چینی بوده است. به طورمثال در سال گذشته شرکت‌های چینی شرکت‌های «اینگرام میکرو» را به قیمت 6 میلیارد دلار، «جنرال الکتریک» را به قیمت 5.6 میلیارد دلار خریداری کرده‌اند. این روند نشان میدهد شرکت‌های چینی قصد دارند با خرید برندهای با سابقه و قدیمی در آمریکا، حضور خود را در بازار این کشور گسترش دهند.

    پیش از سال 2013 میلادی اغلب سرمایه‌گذاری خارجی شرکت‌های چینی در آمریکا معطوف به حوزه انرژی بود. با اینحال از سال 2013 به بعد این روند تغییر کرد به طوریکه در سال 2016 بیش از 90 درصد سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در آمریکا معطوف به حوزه خدمات و تولیدات کارخانه‌ای پیشرفته است.

    اهداف اصلی شرکت‌های چینی برای سرمایه‌گذاری در آمریکا حوزه‌های املاک و مستغلات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، سرگرمی، تولید محصولات مصرفی و خدمات مالی بوده است. در سال 2016 میلادی سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در بازار املاک و مستغلات آمریکا بالغ بر 17 میلیارد دلار بوده است.

    حوزه توسعه زیرساخت نیز یکی از حوزه‌های مورد علاقه شرکت‌های چینی برای سرمایه‌گذاری در آمریکاست و شرکت‌های ساخت و ساز در چین نسبت به این موضوع ابراز علاقه کرده‌اند.

    سرمایه‌گذاری خارجی شرکت‌های چینی در آمریکا جایگاه این کشور را در آمریکا بیش از پیش مستحکم خواهد کرد. در حال حاضر از 50 ایالت آمریکا 46 ایالت طعم سرمایه‌گذاری خارجی شرکت‌های چینی را چشیده‌اند.

    شرکت‌های غیر دولتی نقش پر رنگی در سرمایه‌گذاری در آمریکا داشته‌اند به طوریکه بیش از 79 درصد سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، توسط شرکت‌های غیر دولتی انجام شده است.

    طبق مطالعات انجام شده رابطه با چین موجب ایجاد بیش از 2.6 میلیون شغل در آمریکا شده است که 104 هزار شغل آن ناشی از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی شرکت‌های چینی در آمریکا بوده است.

    برچسب ها