عصر خودرو

۴ ماموریت اساسی وزارت نیرو تبیین شد

عصر بازار- قائم مقام وزیر نیرو در امور بین المللی و پشتیبانی صنعت آب و برق گفت: با شروع دولت دوازدهم برنامه‌های متعددی را حول چهار محور برای افزایش بهره‌وری وزارت نیرو در نظر گرفته‌ایم که برای این مهم فعالیت‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

۴ ماموریت اساسی وزارت نیرو تبیین شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، علیرضا دائمی با اشاره به مهم‌ترین محورهای عملکردی وزارت نیرو در دولت دوازدهم، اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین مساله این است که بتوانیم مراودات خود را با کشورهای همسایه ارتقاء دهیم چرا که ارتقاء روابط با کشورهای همسایه می‌تواند منجر به توسعه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی شود.

    وی ضمن تاکید بر موفقیت وزارت نیرو در امر صادرات، ادامه داد: در دولت یازدهم این وزارتخانه توانست رتبه اول را در صادرات خدمات فنی و مهندسی از آن خود کند. به عبارت دیگر بیش از 65 درصد خدمات فنی و مهندسی در وزارت نیرو وجود داشت.

    به گفته قائم مقام وزیر نیرو در امور بین المللی و پشتیبانی صنعت آب و برق بی‌شک به دنبال توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی میزان اشتغال و تولید نیز افزایش می‌یابد، لذا با توجه به این‌که میزان تولید شیرآلات، قطعات الکترونیکی و حتی سایر کالاها در صنعت آب و برق بیش از مصرف داخل کشور است لازم است که به مساله‌ی صادرات و توسعه بازارهای جدید توجه بیشتری شود.

    دائمی یکی دیگر از محورهای مورد تمرکز وزارت نیرو را حمایت از تولید داخلی دانست و افزود: در چهار سال گذشته بیش از 1000 قطعه مورد نیاز در صنعت برق در داخل کشور تولید شد که این مساله تاثیرات بسیار خوبی را در صنعت برق برجای گذاشت.

    وی ضمن تاکید بر ضرورت توسعه بازار و افزایش صادرات، عنوان کرد: علاوه بر این مساله لازم است که از واردات محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شود تا حد زیادی جلوگیری شود، چرا که از این طریق می‌توان صنایع داخلی را حمایت کرد.

    به گفته قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل و پشتیبانی صنعت آب و برق، وزارت نیرو تاکنون در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت آب و برق و فرصت‌های دیگر پشتیبانی و حمایت خود را از صنایع اعلام کرده است و این مساله نیز به نوبه خود می‌تواند تاثیرات زیادی در افزایش تولید و اشتغال داشته باشد.

    دائمی با بیان این‌که در شرایط کنونی نباید به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید بود، ادامه داد: اگر از صنایع موجود با تمام ظرفیت استفاده شود می‌توان شاهد تاثیرات مثبتی بود زیرا در حال حاضر نیز در کل خانواده آب و برق بیش از یک میلیون شاغل مشغول به فعالیت هستند.

    وی یکی دیگر از مسائل مورد توجه وزارت نیرو در دولت دوازدهم را جذب سرمایه‌گذاری خارجی عنوان و اظهار کرد: اگر بتوان بازار را ارتقاء و کیفیت محصولات را افزایش داد به طوری که محصولات قابل رقابت ارائه شود می‌توان نسبت به جذب سرمایه خارجی نیز امیدوار بود.

    قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل و پشتیبانی صنعت آب و برق با بیان این‌که سرمایه داخلی کفایت لازم را برای ایجاد اشتغال ندارد، تصریح کرد: لازم است از سرمایه خارجی استفاده کنیم و با ایجاد ظرفیت‌هایی به دنبال افزایش مراودات بین‌المللی باشیم.

    دائمی بیان کرد: در شرایط فعلی وزارت نیرو لازم می‌داند تا شرکت‌های مشترکی برای ارتقاء دانش فنی و تولید خدمات فنی و مهندسی ایجاد کند، بی‌شک با مدیریت سرمایه و صنایع داخلی شرایطی ایجاد خواهد شد که به موجب آن اشتغال نیز افزایش خواهد یافت.

    وی ضمن تاکید بر توسعه بین‌المللی با کشورهای دنیا برای ارائه‌ی خدمات فنی و مهندسی، گفت: یکی از مسائلی که وزارت نیرو بر آن تاکید دارد توسعه خدمات فنی و مهندسی است که با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور می‌توان به این مساله توجه زیادی کرد.

    قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل و پشتیبانی صنعت آب و برق با اشاره به فعالیت‌های وزارت نیرو در دولت یازدهم، گفت: اقدامات خوبی طی این چهار سال در حوزه افزایش ارتباط با کشورهای همسایه و اروپایی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در همین راستا صورت گرفت، اما انتظار می‌رود تا مشکلات دیگر همچون مسائل بانکی و ایجاد امنیت در کشورهای منطقه نیز به زودی رفع شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو