عصر خودرو

دیروز رقم خورد؛

حال و روز انتخاباتی بازار سکه

عصر بازار- دیروز بازار سکه طلا تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری ایران با روند نزولی قیمت رو به رو شد.

حال و روز انتخاباتی بازار سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در اولین از روز هفته جاری و در روزی که نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد، دلار نیز مانند سکه روند رو به پایینی را تجربه کرد.

    روز شنبه، شاخص بازار ارز 38 تومان از ارزش خود را از دست داد تا از مرز روانی 3 هزار و 750 تومان پایین برود و روی قیمت 3 هزار و 748 تومان قرار بگیرد. این بیشترین میزان افت دلار در سال 96 بود و بهای این ارز را تا اوایل اردیبهشت‌ماه پایین برد.

    بر این است بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران نیز با همراهی دلار و بی اعتنایی به رشد بهای اونس طی روز جمعه با کاهش نرخ رو به رو شد که همین امر انگیزه معامله گران را برای خرید دو چندان کرد.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته (شنبه) در بورس کالا به 8 هزار 709 قرارداد و ارزش آن به یک هزار و 209 میلیارد ریال رسید که نسبت به روز معاملاتی قبل رشد 60 درصدی را تجربه کرد؛ چراکه در این روز حجم معاملات به 5 هزار و 430 قرارداد رسیده بود.

    به این ترتیب در معاملات دیروز هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی قیمت رو به رو شد.

    از بازار نقدی چه خبر؟

    همسو با افت بهای دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 6 هزار تومان افت به قیمت یک میلیون و 218 هزار تومان رسید. کاهش ارزش شاخص بازار ارز مهم‌ترین عاملی بود که بهای سکه را در مسیر کاهشی قرار داد.

    سکه تمام بهار آزادی در حالی در اولین روز هفته وارد کانال یک میلیون و 210 هزار تومان شد که در 2 روز انتهایی هفته در کانال یک میلیون و 220 هزار تومان قرار داشت.

    برچسب ها