عصر خودرو

مصرف فولاد در هند از امریکا پیشی می گیرد

عصر بازار- تا دو سال آینده هند می تواند امریکا را پشت سر بگذارد و به عنوان دومین مصرف کننده فولاد و فراورده های فولادی در دنیا معرفی شود. دلیل این مساله هم سرعت بالای شهر نشینی در این کشور و افزایش هزینه دولت روی زیر ساختهای صنعتی و اقتصادی است.

مصرف فولاد در هند از امریکا پیشی می گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای معدن ، ساناک میشارا رییس اتحادیه فولادسازان کشور هند در مورد بازار فولاد در هند و دلیل ایجاد این وضعیت تازه در بازار گفته است. وی بر این باور است که رشد تقاضای فولاد در سال های پیش رو به دلیل ساختار بازار یک امر ضروری است. متن کامل مصاحبه وی را در اینجا می بینید:

    سوال: هند سومین مصرف کننده فولاد دنیا بعد از چین و امریکا است. به نظر شما آیا این کشور می تواند از نظر سطح مصرف جایگاه بالاتری را بدست آورد؟

    تا دو سال آینده هند می تواند امریکا را پشت سر بگذارد و به عنوان دومین مصرف کننده فولاد و فراورده های فولادی در دنیا معرفی شود. دلیل این مساله هم سرعت بالای شهر نشینی در این کشور و افزایش هزینه دولت روی زیر ساخت های صنعتی و اقتصادی است. در سال های اخیر ما شاهد افزایش تقاضا برای انواع آلیاژها و فراورده های فولادی به منظور توسعه زیرساخت های صنعتی بودیم. انتظار می رود تا مارس سال 2019 میلادی مصرف فولاد در هر سال به مرز 100 میلیون تن برسد در حالیکه هم اکنون این کشور سالانه 83.9 میلیون تن فولاد مصرف می کند. به گزارش اتحادیه جهانی فولاد تا انتهای سال 2018 میلادی مصرف فولاد در هند به مرز94.9 میلیون تن می رسد در حالیکه چین 667 میلیون تن و امریکا 97.1 میلیون تن فولاد مصرف خواهد کرد.

    سوال: آیا تولید فولاد در کشور هم روند افزایشی خواهد داشت یا ما برای تامین نیاز داخلی مجبور به وارد کردن فولاد خواهیم بود؟

    هند سومین اقتصاد بزرگ آسیا است که شرکت های بزرگی مانند تاتا استیل شرکت JSW در آن واقع شده اند. این شرکت ها در سال های اخیر سرمایه گذاری های خود را در ساخت کارخانه های تازه افزایش دادند و نتیجه این سیاست رسیدن حجم تولید کشور به مرز 101.3 میلیون تن در سال 2016 بود. دولت هند به منظور حمایت از صنعت داخلی اقدام به وضع محدودیت های وارداتی برای فراورده های فولادی کرد. در سال گذشته واردات فراورده های فولادی به هند 36 درصد کمتر شد و برای اولین بار طی سه سال گذشته، این کشور تبدیل به یک صادر کننده خالص فولاد شده است.

    سوال: به نظر شما سیاستهای دولتی چگونه می تواند حامی تولید و مصرف فولاد باشد؟

    دولت از طریق وضع محدودیت های وارداتی و حمایت مالی از واحدهای تولیدی زمینه را برای افزایش توان تولید فراهم کرد ولی برای اینکه تقاضا هم تقویت شود راهکار دیگری در پیش دارد. دولت هند موظف است سرمایه گذاری در پروژه های زیر ساختی را در کشور ازایش دهد تا تقاضا هم رشد کند. در سال گذشته دولت هند 59 میلیارد دلار برای اجرای پروژه های زیر ساختی مصرف کننده فولاد سرمایه گذاری کرد که بیشترین سرمایه گذاری دولتی در بخش های زیر ساختی طی 10 سال اخیر بوده است . دولت در نظر دارد سرمایه گذاری سال جاری خود را 10 میلیارد دلار نسبت به سال قبل افزایش دهد که خبر خوبی برای فولادسازان است.از طرف دیگر تقویت نرخ رشد اقتصادی هم به خودی خود زمینه را برای بیشتر شدن نرخ رشد تقاضا فراهم میکند.

    برچسب ها