عصر خودرو

کارگاه تولید ۵۰ هزار تنی بیلت در ایرالکو به بهره برداری رسید

عصر بازار- مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) گفت: کارگاه تولید ۵۰ هزار تنی بیلت در این شرکت به بهره برداری رسید که توسعه و پیشرفت ایرالکو با این فناوری، شتاب بیشتری می گیرد.

کارگاه تولید ۵۰ هزار تنی بیلت در ایرالکو به بهره برداری رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بهمن اخوان افزود: ساخت این کارگاه تخصصی از فروردین ماه سال 92 با همکاری شرکت های N.F.C بخارا فن آوران، مانا و بلاد مرکزی آغاز شده است.
    وی ادامه داد: این کارگاه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال، اعتبار ریالی و همچنین پنج میلیون دلار ساخته شده است.
    مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) اظهار کرد: این کارگاه دارای 2 کوره چرخشی با ظرفیت های 30 و 50 تن است، که توان تولید سالیانه این طرح عظیم، 50 هزار تن بیلت یا شمشال است.
    وی گفت: رفع نقص کیفیت بیلت و ارتقای آن تا رسیدن به سطح بین المللی و قابل عرضه در بازارهای جهانی همواره مورد نظر واحد بازرگانی، کیفیت و تولید این شرکت بوده است، که با ساخت این کارگاه این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.
    اخوان تاکید کرد: با ساخت این کارگاه تخصصی به جای صادرات محصول یک هزار پوندی که از ارزش افزوده ناچیزی برخوردار است، با تولید بیلت با کیفیت صادراتی، می توانیم 130 دلار ارزش افزوده ی بیشتر در ازای هر تن محصول به دست می آید.
    وی اضافه کرد: در طرح جدید تولید بیلت و عملیات کنترل کیفی سطح مذاب، بدون نیاز به اپراتور، به صورت لیزری صورت می گیرد و در خصوص گاز زدایی که همیشه به عنوان یکی از معضلات در امر تولید محصول در ایرالکو وجود داشته است و با بهره گیری از طرح جدید، پس از اندازه گیری می باید میزان گاز 15 صدم سی سی بر 100 گرم مذاب برسد.
    شرکت آلومینیوم ایران( ایرالکو) به عنوان صنعت مادرتخصصی در تولید انواع شمش های آلومینیوم فعالیت دارد که در سال 1351 در اراک تاسیس شده است.
    این شرکت در مجموعه فضای کارگاهی به وسعت 232 هکتار در کیلومتر 5 جاده اراک - تهران واقع شده است.

    برچسب ها