عصر خودرو

رویترز:

آرامکو با قطع امید از شرکت هلندی این بار شرکت‌های آمریکایی را امتحان می‌کند

عصر بازار- در حالی که شرکت داچ شل همکاری خود را با آرامکو در سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت موتیوا قطع کرده است، آرامکو شرکت پالایشگاهی موتیوا را برای فراوری و تولید محصولات پتروشیمی به آمریکا منتقل می‌کند.

آرامکو با قطع امید از شرکت هلندی این بار شرکت‌های آمریکایی را امتحان می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، به نقل از رویترز رئیس شرکت امین ناصر اعلام کرد: شرکت ملی نفت آرامکو عربستان به دنبال توسعه فرصت‌های جدید در آمریکا طی 10 سال آینده است و می‌خواهد فعالیت‌های اقتصادی خود را در قالب ایجاد پالایشگاه «موتیوا» در آن کشور دنبال کند.

    وی در حاشیه کنفرانس مسئولان اقتصادی آمریکا و عربستان به رویترز گفت: «موتیوا چیزی است که ما با جدیت آن را دنبال می‌کنیم تا توسعه آن را در آمریکا شاهد باشیم.

    ناصر افزود: از طریق سرمایه‌گذاری به دنبال توسعه اقتصادی در آمریکا طی 10 سال آینده هستیم و فرصت‌های بسیار زیادی برای رشد در این کشور داریم. ما به دنبال فراوری و همچنین تولید محصولات پتروشیمی در این کشور هستیم.

    بر اساس این گزارش پیش از این شرکت موتیوا با سرمایه‌گذاری مشترک آرامکو و شرکت داتچ‌شل فعالیت می‌کرد اما در نیمه دوم سال 2017 این شرکت هلندی_انگلیسی از ادامه کار منصرف شده است. بنابراین با این شرایط آرامکو باید 2.2 میلیارد دلار به شرکت داچ_شل پرداخت کند.

    ترامپ دیروز به عربستان سفر کرد و قرار است در این سفر توافق‌های اقتصادی امضاء برسد روز گذشته قراردادهایی به ارزش دهها میلیارد دلار به امضاء رسید.

    برچسب ها