عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه :

رشد یک درصدی شاخص با اعلام نتایج ریاست جمهوری

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روز گذشته شاخص بازار سرمایه با توجه به نتیجه آرای ریاست جمهوری نزدیک به یک درصد رشد کرد، گفت: اگر نتایج انتخابات ریاست جمهوری به نفع آقای رییسی بود، شاخص ریزش می کرد.

رشد یک درصدی شاخص با اعلام نتایج ریاست جمهوری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا  ،حسین خزلی خرازی ، با بیان اینکه روز گذشته با توجه به نتایج آرای ریاست جمهوری شاخص بورس نزدیک به یک درصد رشد کرد، گفت: روز گذشته شاخص بورس رشد 730 واحدی را تجربه کرد.

    وی تاکید کرد: به طور قطع اگر نتایج آرا به نفع آقای رئیسی بود شاهد ریزش شاخص بورس می‌شدیم.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مهم‌تر از رشد شاخص بورس میزان حجم معاملات است، اظهار داشت: خوشبختانه روز گذشته حجم معاملات چیزی حدود 30 میلیارد تومان بود که نشان می‌دهد برای صف خرید، عرضه وجود داشت و این نشان از گرمای بازار سرمایه می‌دهد.

    خزلی‌خرازی با تاکید بر این که در دولت یازدهم نرخ‌های سهام و رشد شاخص منطقی شد، ادامه داد: در دولت احمدی‌نژاد شاخص به طور غیر منطقی و بدون دلیل اقتصادی رشد داشت اما در دولت یازدهم تغییرات بازار سرمایه با پشتوانه بود و اعداد و ارقام واقعی شد.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: در دولت احمدی‌نژاد هرچند سهامداران افزایش سود را تجربه کردند ولی این سودها، سودهای تورمی بودند و قطعاً سودهای واقعی نبودند اما ترجیح فعالان بازار سرمایه به تمدید دولت روحانی بود تا در فضای واقعی فعالیت کنند و به همین دلیل به تمدید دولت یازدهم رای دادند هر چند که برخلاف منافعشان بود.

    وی درباره وضعیت بازار سرمایه در شرایط تغییر کابینه دولت، گفت: این موضوع را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما به طور قطع بورس و شاخص از شخص وزیر اقتصاد سیگنال نمی‌گیرد و به طور قطع عواملی بر روی بورس تاثیر مثبت می‌گذارند که به دنبال تسریع رونق در فضای کسب و کار باشند.

    برچسب ها