عصر خودرو

مدیرعامل شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین مطرح کرد؛

کاهش ریسک سرمایه گذاری با صندوق های کالایی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین با اشاره به اینکه صندوق طلا، ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهند، گفت: خریداران در خرید مستقیم سکه یا طلا به سبب عدم تحلیل نوسان های قیمتی، ممکن است متضرر شوند، اما صندوق کالایی طلا با وجود مدیران حرفه ای، ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهند.

کاهش ریسک سرمایه گذاری با صندوق های کالایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، ساسان الله‌قلی، مدیرعامل شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین، با اشاره به ماهیت صندوق های کالایی اظهار داشت: این صندوق از نوع صندوق‌ سرمایه‌گذاری قابل معامله است، که در بورس کالای ایران فعالیت خواهد کرد و ترکیب دارایی آن شامل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا خواهد بود.

    وی ادامه داد: این صندوق ها، یکی از ابزارهای مالی نوین است که به سرمایه‌گذاران امکان این را می‌دهند تا به جای خرید و ریسک های ناشی از نگهداری کالای مورد نظر، اوراق این صندوق‌ها را خریداری کنند. با خرید این اوراق، سرمایه‌گذار در عین داشتن مالکیت کالای مورد نظر، مسوولیت نگهداری از آن کالا را بر عهده ندارد.

    مدیرعامل شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین، بزرگترین مزیت صندوق طلا امکان تنوع بخشی دارایی به سرمایه گذاران دانست و ابراز داشت: مزیت دیگر در کسب بازدهی از طریق اوراق بهاداری است که خریده می شود. به بیانی دیگر، این صندوق ها این امکان را فراهم می کنند تا خریداران آنها بتوانند بدون خرید خود دارایی فیزیکی و تنها از طریق خرید اوراق بهاداری که مبتنی بر آن دارایی فیزیکی است کسب بازده کنند.

    وی امن بودن این سرمایه گذاری و کاهش ریسک را مزیت دیگر صندوق های طلا خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به ریسک های موجود در اکثر سیستم های معاملاتی و نوسانات غیرقابل پیش بینی در آن ها، خرید و نگهداری طلا یکی از راه های سرمایه گذاری امن محسوب می شود که با توجه به این موضوع که مهارت کافی خاصی را نیز می طلبد سرمایه گذاری در صندوق طلا یا هر کالای با ارزش دیگر، تمام ریسک ها را پوشش می دهد.

    الله‎قلی در پایان  ضمن برشمردن کارکردهای صندوق‌های کالایی تصریح کرد: در این گونه سرمایه گذاری ها، با توجه به سرمایه‌گذاری افراد از مجاری رسمی، امکان به‌وجود آمدن مشکلات از قبیل پولشویی دستکاری‌ها و خرابکاری‌های اقتصادی به حداقل می‌رسد.

    این مقام مسوول افزود: عملیات این صندوق تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و با نظارت مداوم متولی و حسابرس خواهد بود و امکان به‌وجود آمدن هرگونه سوء استفاده از سرمایه‌گذاران را به حداقل می‌رساند.

    برچسب ها