عصر خودرو

تقویت همکاری‌های ایران و استرالیا در بخش آب، فاضلاب و انرژی‌های تجدیدپذیر

عصر بازار- رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق در دیدار با معاون سفیر استرالیا در تهران از تقویت همکاری‌های ایران و استرالیا در بخش آب، فاضلاب و انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد.

تقویت همکاری‌های ایران و استرالیا در بخش آب، فاضلاب و انرژی‌های تجدیدپذیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  صدا و سیما، "حمیدرضا تشیعی" رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو در دیدار با "تیم پترسون" معاون سفیر استرالیا در تهران از تقویت همکاری‌های ایران و استرالیا در بخش آب، فاضلاب و انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد.
    وی ضمن تشریح محورهای همکاری در حوزه‌های مختلف بین دو کشور، این همکاری‌ها را شامل مدیریت منابع آب، آب و فاضلاب شهری، مدیریت مصرف آب، شیرین سازی آب، استفاده از سامانه‌های هوشمند در مدیریت آب و فاضلاب شهری، مدیریت دارایی‌های آبی (water assets management) ذکر کرد و افزود: همچنین محورهای همکاری در بخش انرژی‌های تجدید پذیر اعم از نیروگاه‌های بادی، خورشیدی، بیوماس و آموزش از طریق شرکت‌های غیر دولتی (NGO) نیز اجرایی خواهد شد.
    حمید رضا تشیعی سپس به همکاری‌های وزارت نیرو با کشورهای ژاپن و آلمان در مقوله آموزشی اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: همکاری متقابل بین متخصصان دو کشور ایران و استرالیا ضمن تبادل اطلاعات فنی و تخصصی بین مهندسان دو کشور می‌تواند موجبات همکاری برای اجرای طرح‌های مشترک را فراهم کند.
    وی با اشاره به اینکه در زمینه اجرای یک پروژه پایلوت می‌توان همکاری بین دو دانشگاه ایران و استرالیا را آغاز کرد افزود: برای اجرای این پروژه می‌توان شهر کاشان را به عنوان پایلوت در نظر گرفت.
    رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق با اشاره به این که در خصوص (water assets management) با مدیریت‌های آبی می‌توان از بخش‌های خصوصی دو کشور کمک گرفت، افزود: این کمک‌ها می‌تواند در قالب یک پروژه B&B باشد.
    "تیم پترسون" معاون سفیر استرالیا در تهران نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، با دعوت از وزیر نیرو و قائم مقام وی برای سفر به این کشور گفت: این سفر در ایجاد روابط مستحکم‌تر و همکاری مفیدتر بین دو کشور بسیار حائز اهمیت است.
    در ادامه، " لینو استرنجیس " رایزن بازرگانی سفارت استرالیا در تهران نیز ضمن تاکید بر سفر وزیر نیرو و همراهان به منظور تداوم همکاری بین دو کشور افزود: لازم است در این سفر لیستی دقیقی از پروژه‌های قابل همکاری ایران و استرالیا از طرف جمهوری اسلامی ارائه شود.
    وی سپس به همکاری‌های دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه ملبورن استرالیا برای حل مشکل دریاچه ارومیه اشاره کرد و در ادامه به زمینه مدیریت آب در حوزه‌های مختلف و نحوه تخصیص آب اشاره و اذعان داشت: استرالیا در زمینه آبیاری و کشاورزی از تجربه‌های ارزشمندی برخوردار است که در بخش کشاورزی می‌توان از فناوری‌های مناسب آن استفاده کرد.

    برچسب ها