عصر خودرو

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

لزوم مشارکت نظام بانکی در توسعه صنعت پتروشیمی

عصر بازار- عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار مشارکت موثرتر بانک های داخلی در ساخت و تکمیل طرح های پتروشیمی شد.

لزوم مشارکت نظام بانکی در توسعه صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت نفت، علی محمد بساق زاده با اشاره به این که صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه، افزون بر جذب سرمایه گذاری های خارجی باید از ظرفیت های موجود در نظام بانکی کشور نیز بهره مند شود، افزود: همکاری بانک های ایرانی می تواند ساخت و تکمیل طرح های در حال ساخت را شتاب بخشد.

    وی با بیان این که در سالیان اخیر صنعت پتروشیمی همکاری های بسیار خوبی با بانک های کشور داشته است، گفت: این همکاری ها باید با هدف توسعه اقتصادی کشور تقویت شود.

    این مقام مسوول با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی افزون بر سرمایه، ارز و فناوری های نوین نیاز به تسهیلات دارد، گفت: به دلیل آن که سرمایه گذاران داخلی به قدر کافی برای ورود به صنعت پتروشیمی سرمایه ندارند و تسهیلات نیز در اختیار آنها نیست، نظام بانکی باید مشارکت بیشتری در توسعه این صنعت پیشرو ایفا کند.

    بساق زاده با اشاره به فراهم بودن زمینه های لازم برای حضور سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی تصریح کرد: ساخت و تکمیل زیرساخت ها همگام با افزایش تامین مالی طرح های توسعه ای می تواند جانی تازه به صنعت پتروشیمی کشورمان بدهد و در این مسیر آماده همکاری و تعامل با علاقه مندان به سرمایه گذاری هستیم.

    وی با اشاره به امکان جذب سرمایه گذاری جدید داخلی و خارجی گفت: خوشبختانه ظرفیت های فراوانی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد و با همدلی و همکاری می توانیم جهش دوم این صنعت را با جذب سرمایه گذاری های تازه محقق کنیم.

    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به چشم انداز بسیار خوب صنعت پتروشیمی ایران در سال های آتی ادامه داد: باید برای رسیدن به هدف های پیش بینی شده از تمام ظرفیت های موجود برای افزایش تولید، تامین نیاز کشور و همچنین صادرات استفاده کنیم.

    عضو هیات مدیره شرکت ملی پتروشیمی ایران اظهار کرد: برای تحقق هدف های پیش بینی شده در این صنعت باید سیاست گذاری ها به شکلی باشد که بخش خصوصی در راه توسعه بیش از گذشته نقش آفرین باشد و سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی بتواند طرح های جاری و نیز طرح های آینده را وارد مدار تولید کند تا ایران در افق ١٤۰٤ به قدرت نخست منطقه در صنعت پتروشیمی تبدیل شود.

    برچسب ها