عصر خودرو

پیش بینی تولید سالانه ۱۰میلیون تن فولاد در منطقه آزاد چابهار

عصر بازار- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: پیش بینی می شود شرکت فولاد مکران از سال آینده سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه آزاد چابهار تولید کند.

پیش بینی تولید سالانه ۱۰میلیون تن فولاد در منطقه آزاد چابهار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، عبدالرحیم کردی اظهار داشت: چابهار با داشتن موقعیت راهبردی بزودی تبدیل به یکی از قطب های فولاد کشور خواهد شد.
    وی افزود: هم اینک شرکت فولاد مکران با اعتبار ارزی 135میلیون یورو و هزار و 500 میلیارد ریال از طریق منابع صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.
    وی با بیان اینکه شرکت فولاد مکران در چابهار در مرحله نصب کوره چهار هزار و 500 تنی است، خاطرنشان کرد: مهم ترین مشکل فونداسیون کوره بود که این مرحله نیز به پایان رسیده است.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: براساس اقدامات و پیشرفت های انجام شده فولاد مکران تا 16ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
    کردی ادامه داد: شرکت فولاد پسکو کره جنوبی نیز به عنوان سومین فولاد سازی بزرگ دنیا در پسابرجام اقدام به ثبت شعبه و تضمین سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار کرده است.
    وی افزود: فولاد نقش مهمی در توسعه و اشتغال دارد و بزودی آموزش هزار نیروی انسانی بومی برای بکارگیری در فولاد آغاز خواهد شد.
    منطقه آزاد چابهار در 9 پیکره شامل تجاری، صنعتی، مسکونی، روستای طیس، گردشگری، کارگاهی، صنایع سبک و سنگین در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرد.
    شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
    چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

    برچسب ها