عصر خودرو

در پی استفاده بیشتر کشورهای جهان از بیت کوین؛

قیمت بیت کوین به بیش از ۱۹۰۰ دلار رسید

عصر بازار- قیمت بیت کوین که یک پول الکترونیکی است در بازارهای آسیایی به رقم بی سابقه ۱۹۰۰ دلار رسید. دلیل افزایش قیمت بین کوین افزایش تقاضا برای تجارت با استفاده از این پول الکترونیکی در کنار عدم ثبات سیاسی حاکم بر کشورهای جهان است.

قیمت بیت کوین به بیش از ۱۹۰۰ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی ، قیمت بیت کوین که یک پول الکترونیکی است در بازارهای آسیایی به رقم بی سابقه 1900 دلار رسید. دلیل افزایش قیمت بین کوین افزایش تقاضا برای تجارت با استفاده از این پول الکترونیکی در کنار عدم ثبات سیاسی حاکم بر کشورهای جهان است.

    قیمت این پول الکترونیکی اکنون به 1951 دلار رسیده است. کارشناسان معتقدند علت اصلی افزایش قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر استفاده کشورهای ژاپن و کره‌جنوبی از این پول الکترونیکی در تجارت دوجانبه بوده است. کشور ژاپن به تازگی استفاده از بیت کوین را در تجارت داخلی قانونی اعلام کرده است. درحال حاضر کشورهای ژاپن و کره‌جنوبی در بین 5 بازار بزرگ عرضه و تقاضای این پول الکترونیکی قرار دارند.

    تحلیلگران معتقدند عدم ثبات سیاسی که اکنون بر کشورهای جهان حاکم است در رواج بیشتر اقتصاده از بیت کوین و افزایش قیمت آن تأثیر داشته است. در واقع سرمایه‌داران به این پول الکترونیکی به عنوان یک واحد پولی امن نظر دارند.

    گرچه بیت کوین جایگاهی ویژه در نقل و انتقالات پول جهانی دارد و در سال‌های اخیر توانسته است بخش قابل توجهی از بازار پول‌های الکترونیکی را به خود اختصاص دهد؛ ولی در سال‌های اخیر دیگر پول‌های الکترونیکی همچون «ریپل» و «لیت کوین» نیز وارد بازار پول‌های الکترونیکی شده و در نقل و انتقال پول نقشی هرچند کوچک بازی میکنند.

    ارزش بازار پول‌های الکترونیکی در حال حاضر بیش از 67 میلیارد دلار برآورد میشود که 32 میلیارد دلار آن سهم «بیت کوین» است و مابقی آن به دیگر پول‌های الکترونیکی اختصاص دارد.

    در اوایل سال 2010 میلادی که شروع رونق استفاده از پول‌های الکترونیکی بود قیمت بیت کوین در حدود 6 سنت بود؛ درحالیکه قیمت بیت کوین اکنون به بیش از 1900 دلار رسیده و این به معنای افزایش 32 هزار برابری در عرض کمتر از 7 سال است.

    برچسب ها