عصر خودرو

احتمال تکرار خودکفایی ؛

آغاز برداشت گندم

عصر بازار- معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی از خرید بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزار تنی گندم از ۱۱ استان کشور خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد رکورد تولید گندم پارسال تکرار شود و تولید دانه‌های روغنی افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

آغاز برداشت گندم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، حسن عباسی معروفان اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از یک میلیون و 820 هزار تن از این محصول استراتژیک از 11 استان کشور خریداری شده است که ارزشی بالغ بر 2300 میلیارد تومان داشته و به صورت روزانه مطالبات آنها در حال پرداخت است.

    وی با بیان اینکه مطالبات کشاورزان که همان بهای محصول‌شان است به محض ورود اطلاعاتش به سامانه بانک کشاورزی پرداخت می‌شود، افزود: گرچه هم‌اکنون میزان خرید تضمینی نسبت به سال گذشته سه درصد رشد منفی به دلیل برخی شرایط آب و هوایی و تاخیر در برداشت گندم مواجه بوده‌ایم، با توجه به شرایط اقلیمی و میزان تولید مناسب پیش‌بینی می‌شود خرید تضمینی گندم مانند سال گذشته از 11 میلیون تن عبور کند.

    معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: استان خوزستان با یک میلیون و 220 هزار تن بیشترین میزان خرید تضمینی را در میان استان‌های دیگر به خود اختصاص داده است و پس از آن استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، ایلام، بوشهر، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی دیگر مناطقی هستند که خرید تضمینی گندم از کشاورزان آغاز شده است.

    عباسی معروفان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تولید و خرید تضمینی دانه‌های روغنی در سال جاری با افزایش بیش از صددرصدی به 430 هزار تن برسد، گفت: هم‌اکنون بالغ بر 31 هزار تن دانه روغنی مانند کلزا از کشاورزان خریداری شده است که در این زمینه نیز خوزستان با 18 هزار تن رتبه نخست را دارد و پس از آن استان‌های ایلام،‌ کرمان و فارس قرار دارند.

    وی اعلام کرد: ارزش دانه‌های روغنی خریداری شده تاکنون 86 میلیارد تومان بوده که تاکنون بیش از 90 درصد آن به کشاورزان پرداخت شده است و پیش‌بینی می‌شود در این زمینه نیز رکوردشکنی قابل توجهی داشته باشیم.

    برچسب ها