عصر خودرو

آشفتگی‌های سیاسی آمریکا قیمت طلا را ۹ دلار بالا برد

عصر بازار- با کاهش ارزش دلار به علت آشفتگی سیاسی در آمریکا که جذابیت طلا را تقویت کرد، قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافت و در مسیر ثبت بهترین هفته در ۵ هفته گذشته قرار گرفت.

آشفتگی‌های سیاسی آمریکا قیمت طلا را ۹ دلار بالا برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، با کاهش ارزش دلار به علت آشفتگی سیاسی در آمریکا که جذابیت طلا را تقویت کرد، قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافت و در مسیر ثبت بهترین هفته در 5 هفته گذشته قرار گرفت.

    هر اونس طلا با 8.86 دلار افزایش 1255.93 دلار فروخته شد. طلا طی هفته گذشته افزایش بیش از 2 درصدی را ثبت کرد.

    جنز پدرسن، تحلیلگر بانک دنسک گفت: «ما در آمریکا آشفتگی سیاسی داشتیم که ارزش دلار را کاهش داد ... احساس حاکم بر بازار در این هفته ارزش طلا را تقویت کرد.» البته مشخص نیست که طلا طی هفته آینده این افزایش‌ها را ادامه خواهد داد یا نه.

    طلا معمولا به عنوان یک منبع جایگزین سرمایه‌گذاری در زمان بی‌ثباتی های ژئوپلتیکی و مالی دیده می‌شود.

      دونالد ترامپ هفته گذشته رئیس فدرال رزرو را اخراج کرد. این اقدام یک توفان آتش سیاسی به راه انداخت که در روز چهارشنبه با درخواست ترامپ در عدم ادامه تحقیقات در مورد رابطه روسیه و کمپین انتخاباتی وی در سال 2016 به اوج خود رسید.          

    شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از 6 ارز اصلی می‌سنجد، بدترین هفته در یک سال گذشته را ثبت کرد.                

    کارستن فریتچ، تحلیلکر کامرز بانک گفت: «پس از اینکه خیال بازار از خروجی انتخابات فرانسه راحت شد دوباره ریسک های سیاسی بازگشته است.»

    درخواست برای دریافت مزیت‌های بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته به طرز غیرقابل انتظاری کاهش یافته است و تعداد آمریکایی‌ها در چرخه بیکاری به کمترین میزان در 28 و نیم سال اخیر رسید.

    جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفت برنامه‌ها مورد انتظار فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره ممکن است برای اقتصادی که به تازگی نشانه‌هایی از ضعفت نشان داده است، بسیار سریع باشد.

    برچسب ها