عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها نشان می دهد:

افزایش ۱۱ درصدی شاخص کل هم وزن از ابتدای سال

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، از ابتدای سال تا بیستم و هفتم اردیبهشت ۱۳۹۶، شاخص کل (هم وزن) ۱۰.۸ درصد رشد داشته است.

افزایش ۱۱ درصدی شاخص کل هم وزن از ابتدای سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران، در مدت مشابه شاخص کل (ارزش وزنی) 2.9 درصد، شاخص قیمت (ارزش وزنی) 2.6 درصد و شاخص قیمت (هم وزن) 10.2 درصد رشد داشته است. در این مدت شاخص فرابورس ایران 4.6 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 1.3 درصد، قیمت دلار (آزاد) 0.6 درصد و قیمت یورو (آزاد) 3.4 درصد افزایش داشته است.

    در هفته منتهی به بیست و هفتم اردیبهشت ماه، حجم معاملات 9,198 میلیون سهم و ارزش آن 17,783 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 11% و 45% کاهش داشته است. دو صنعت «استخراج کانه­ های فلزی» با 55.3 درصد و صنعت «خودرو و ساخت قطعات» با 12.7 درصد، 68 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

    بر این اساس در 30 روز منتهی به بیستم و هفتم اردیبهشت ماه 1396، صنعت «انتشار، چاپ و تکثیر» با بازدهی 19.7+ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «ساخت محصولات فلزی» با افت 9.5 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ ها، شرکت «فنرسازی‌خاور» با 75.3+ درصد بیشترین افزایش و «آلومراد» با 20.8- درصد بیشترین کاهش را داشتند.

    در مقایسه شاخص بورس ­های اوراق بهادار، در هفته منتهی به بیست و نهم اردیبهشت ماه 1396، شاخص بورس بمبئی (BSE 30)  با رشد 0.9 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس پاریس (CAC 40) با افت 1.5 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

    مطابق این گزارش در هفته منتهی به بیست و نهم اردیبهشت ماه 1396، قیمت انواع نفت با افزایش همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 5.2، 5.4 و 3.3 درصد رشد داشته است. در مدت مشابه قیمت انواع فلزات اساسی با نوسان همراه بود که در این میان روی با رشد 3.6 درصدی بیشترین افزایش قیمت و سرب با 0.4 درصد افت بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها