عصر خودرو

انتخاب روحانی چه تاثیری بر بازار سرمایه خواهد داشت؟

عصر بازار- هفته هاست بازار سرمایه درگیر خبرهای یک انتخاب مهم است. انتخابات رییس جمهوری بیش از سه هفته است که بازار سرمایه را به گونه ای درگیر خود کرده است که به گفته بسیای از اهالی این بازار ، اکثر تحرکات بازار پیرامون خبرهای انتخاباتی و حواشی آن بود. اما سرانجام روز گذشته ( جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ) مردم ایران با حضور در پای صندوق های رای سرنوشت کشور خود را برای ۴ سال آینده رقم زدند.

انتخاب روحانی چه تاثیری بر بازار سرمایه خواهد داشت؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بازار سرمایه اولین روز پس از انتخابات و برنده شدن احتمالی حسن روحانی در این رقابت را به خوبی و پر قدرت آغاز کرد. رشد بیش از 700 واحدی شاخص بورس که در ماه های اخیر بی سابقه بوده است به طور قطع خیر مقدم به رییس دولت دوازدهم است .

    در همین رابطه علیرضا کدیور، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی "عصر مالی" با اشاره به پیشتازی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه دکتر روحانی در حال حاضر رییس جمهور دولت یازدهم است به نظر می اید رفتار هیجانی که بازار سرمایه پس از انتخاباب ایشان در سال 92 به خود دید بار دیگر تکرار نشود.

    وی با اشاره به رشد 100 درصدی شاخص بورس از خرداد تا دی ماه 92 گفت: در آن دوران خوش بینی به توافق هسته ای، رفع تحریم ها و آثار اقتصادی آن باعث شد تا بازار سرمایه رشدی خیره کننده را ثبت کند اما در شرایط امروز برجام امضا شده و به گفته دولتمردان بخش قابل توجهی از تحریم ها حذف شده است.

    به گفته این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی از انتخاب مجدد آقای روحانی و تاثیر آن بر بازار سرمایه رفتار هیجانی کوتاه مدت است . همان طور که در معاملات امروز نیز دیده شد بازار سرمایه حدود 2 ساعت شاهد رشد پرسرعتی بود اما پس از آن بازار آرام شد.

    وی با تاکید بر اینکه به واسطه نتیجه انتخابات روند صعودی هیجانی در بازار نخواهیم داشت: افزود: اما در صورتی که متغیرهای اقتصادی تغییری داشته باشند ممکن است روند بازار سرمایه تغییر کند.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت در ادامه تاکید کرد : اما نکته بعدی تعیین کابینه دولت دوازدهم است، تعیین کابینه به خصوص کابینه اقتصادی برای بازار سرمایه مهم است.این که تیم فعلی باقی بمانند یا تغییر کنند یا بخشی از آنها تغییر کنند و سیاست های دولت دوازدهم می تواند بر بازار سرمایه تاثیر گذار باشد.

    کدیور با اشاره به اینکه در زمان مناظره ها و پیش از انتخابات کاندیداها به روشنی برنامه ها و سیاست های اقتصادی خود را اعلام نکردند، گفت: بر همین اساس از این به بعد برنامه های اقتصادی دولت و سیاست هایی که در پیش خواهد داشت برای بازار سرمایه مهم و تاثیر گذار است.

    وی با اشاره به اینکه کابینه دولت دوازدهم تا چند ماه آینده اعلام خواهد شد، گفت: به نظر می رسد در نیمه اول سال جاری باز سرمایه شاهد اتفاق خاصی ناشی از انتخاب آقای روحانی و سیاست گذاری های اقتصادی دولت آینده نباشد و اگر قرار باشد اتفاقی هم رخ دهد در نیمه دوم سال خواهد بود.

    برچسب ها