عصر خودرو

تحلیلگر بازار سرمایه:

رشد صنعت در کشور استمرار خواهد یافت

بازار سرمایه در جشن انتخاباتی به سر می‌برد

عصر بازار- تحلیلگر بازار سرمایه گفت: رشد صنعت در کشور با پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ادامه خواهد یافت و این مهم منجر به رشد بازار سرمایه در میان مدت و بلند مدت خواهد شد.

رشد صنعت در کشور استمرار خواهد یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «فرشید شجاع» روز شنبه افزود: بازار سرمایه از مدت‌ها پیش، به این نتیجه رسید که حسن روحانی کاندیدای پیروز در کارزار انتخاباتی خواهد بود و به‌واسطه اینکه سیاست‌های اقتصادی در ماه‌های آینده مسیر فعلی را ادامه خواهد داد، واکنش شدیدی در استقبال از انتخابات بروز نداد.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اغلب سیاست‌های کاندیداهای رقیب رئیس‌جمهور فعلی، بر سیاست‌های انبساطی استوار بود و می‌توانست منجر به افزایش تورم شود و افزایش تورم نیز در کوتاه‌مدت موجب رشد بازار سرمایه را فراهم می‌کند؛ اما در مقابل، حسن روحانی بر تداوم سیاست‌هایی اصرار دارد که در کنار کنترل نرخ تورم، موجبات رونق اقتصادی را فراهم آورد.
    شجاع با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت یازدهم در کوتاه‌مدت تاثیر مثبتی بر سود شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه نخواهد داشت، تصریح کرد: این مساله موجب شده بازار وارد فاز هیجان خرید نشود و برای رشد منتظر سیگنال‌های قوی‌تری بماند.
    وی رشد قوی شاخص در روز جاری را ناشی از تحقق پیش‌بینی بازار از پیروزی روحانی دانست و اضافه کرد: می‌توان گفت بازار سرمایه به‌نوعی در جشن انتخاباتی به سر می‌برد و احتمالاً این جشن مدت درازی به طول نمی‌انجامد.
    این تحلیلگر بازار سرمایه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، رشد صنعت در کشور ادامه خواهد یافت و این مهم منجر به رشد بازار سرمایه در میان مدت و بلند مدت خواهد شد.
    شجاع تصریح کرد: این رشد از مهمترین عوامل بازدارنده رشد بازارهای موازی خواهد بود؛ پس در این شرایط از بازار مسکن توقعی برای رشد وجود ندارد و رشد زیادی نیز برای بازارهای ارز و طلا قابل تصور نخواهد بود.
    وی با تاکید بر اینکه با گذشت هیجانات اعلام نتایج انتخابات، انتظار می‌رود رشد بازار سرمایه نیز به روند عادی برگردد، افزود: به نظر می‌رسد رشد صنعت در اقتصاد ایران با شیب ملایم اما به صورت مستمر ادامه پیدا کند، از این‌رو در مورد بازار سرمایه نیز نمی‌توان رشد با شیب زیادی متصور شد.
    به گزارش ایرنا، بازار سرمایه روز شنبه را با واکنش مثبت به نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان آغاز کرد، به نحوی که ظرف یک ساعت با رشد 683 واحدی به ارتفاع 81 هزار و 27 واحد رسید.

    برچسب ها