عصر خودرو

قدرتمندترین فرد جهان از نظر اقتصادی کیست؟

عصر بازار: لیست صدتایی قدرتمندترین افراد جهان از نظر اقتصادی و مالی که مجله «Worth» هر سال آن را منتشر می‌کند، امسال نامی را در صدر خود می‌بیند که همه را متعجب کرده است: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان.

قدرتمندترین فرد جهان از نظر اقتصادی کیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، ریچارد بردلی، سردبیر مجله Worth در مصاحبه‌ای با «بخش‌ مالی یاهو» اظهار کرد: ما معتقدیم که قدرت مالی به توانایی تأثیرگذاری بر زندگی مردم مربوط است. شاید انتخاب نامتعارفی به نظر برسد اما پاپ فرانسیس بزرگ‌ترین جایگاه وعظ و بیشترین نفوذ جهانی را دارد. او همچنین صاحب پراشتیاق‌ترین مخاطبان در جهان است.»

    بردلی باور دارد که جذبه و قدرت اقناع پاپ، از محدوده کاتولیک‌های جهان گذشته و عموم مردم را در بر می گیرد: «با در نظر گرفتن مسائلی که پاپ درباره‌اش حرف می‌زند، مهاجرت، فقر، تغییرات اقلیمی، بیشتر و بیشتر از آنکه هرکسی فکرش را بکند، به مسائل مالی می‌پردازد.»

    به گزارش یاهو فایننس، 9 تا از 10 اسمی که در لیست 10 اسم برتر قید شده، متعلق به رهبران یا مقامات دولتی است. به گفته بردلی این موضوع بازتاب‌دهنده شرایط کنونی اقتصاد جهانی است. او معتقد است که این مطلب ثابت می‌کند ما هنوز از بحران مالی سال 2008 به طور کل بهبود نیافته‌ایم: «قبل از سال 2008، شاهد حضور رؤسای بانک‌ها در چنین لیستی بودیم...این لیست به ما می‌گوید که اقتصاد جهانی هنوز نیاز به مداخله و توجه از سوی سران دولت‌ها و قانون‌گذاران دارد.»

    امسال تنها مدیرعاملی که توانسته به این لیست راه یابد، جک ما، مدیرعامل گروه «علی بابا» است. علی‌بابا سال سختی را پشت سر گذاشته و سهامش در چند ماه گذشته به شدت سقوط کرده است، اما بردلی اصرار دارد که جک ما، هنوز قدرتمندترین مرد در دنیای کسب‌وکار چین است،‌ که جایگاه بالایی به شمار می‌رود.

    لیست 10 نفر برتر بازارهای مالی از آخر به اول به این شرح است:

    10- جک ما، بنیان‌گذار و رئیس «گروه علی‌بابا»
    9- نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند
    8- دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلستان
    7- جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا
    6- ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه
    5- ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا
    4- شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین و دبیرکل حزب کمونیست
    3- آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان
    2- باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا
    1- پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها