عصر خودرو

کنیا، پانزدهمین مقصد صادراتی ایران در فروردین ماه ۹۶

عصر بازار- رایزن بازرگانی ایران در نایروبی با اشاره به افزایش صادرات جمهوری اسلامی ایران به جمهوری کنیا، گفت: این کشور پانزدهمین مقصد صادراتی ایران در فروردین ماه ۹۶ بوده است.

کنیا، پانزدهمین مقصد صادراتی ایران در فروردین ماه ۹۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، «مرتضی دیلان» روز شنبه افزود: با توجه به عضویت کشور کنیا در برخی سازمان‌های مهم اقتصادی بین‌المللی و منطقه‌ای از قبیل سازمان تجارت جهانی، بانک جهانی، فائو، بازار مشترک شرق و جنوب آفریقا (COMESA) و اتحادیه گمرکی شرق آفریقا (EAC)، این کشور به‌عنوان دروازه ورود بازار شرق آفریقا شناخته شده است .
    رایزن بازرگانی ایران در نایروبی درباره ترسیم چشم انداز 2030 در کنیا گفت: این کشور در تلاش است تا برای هموار کردن اجرای سیاست‌های توسعه‌ای (اجتماعی و فرهنگی) خود، زیرساخت‌های لازم از قبیل جاده‌سازی، نیروگاهی و ...را تا سال 2018 فراهم کند.
    وی ادامه داد: از این رو، ترویج همکاری‌های اقتصادی، تجارت بین‌المللی و سرمایه‌گذاری را در دستور کار خود قرار داده که هر کدام می‌تواند فرصت‌های تجاری مناسبی برای ایران ایجاد کند.
    دیلان با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های فعال ایرانی در کنیا اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در دفتر رایزنی بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در نایروبی و حمایت‌های مستمر سفیر جمهوری اسلامی ایران و همچنین پشتیبانی دفتر بازرگانی عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در یک سال گذشته، تعداد شرکت‌های ایرانی در کشور کنیا از 10 شرکت به 30 شرکت فعال در حوزه‌های کالایی و خدماتی رسیده است.
    وی اضافه کرد: این رشد سه برابری موجب قرار گرفتن کشور کنیا در ردیف پانزدهم فهرست کشورهای صادر‌کننده جمهوری اسلامی ایران به جهان با بیشترین تراز تجاری مثبت با تنوع محصولات صادراتی در فرودین ماه سال 1396 شده است.
    رایزن بازرگانی ایران در نایروبی با تاکید بر ضرورت سازماندهی و هدفمند کردن حضور مؤثر بازرگانان ایرانی در کنیا، گفت: تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و کنیا برای تبادل اطلاعات و به حداقل رساندن مسائل و مشکلات پیش روی تجار و تسهیل در امر صادرات و تشویق و توسعه سطح مبادلات بازرگانی در دستور کار دفتر بازرگانی ایران در نایروبی قرار گرفته است.
     قیر نفت، خمیرهای غذایی پخته نشده، موم پارافین، چای سیاه تخمیر شده، روغن صنعتی و اوره مهمترین اقلام صادراتی ایران به کنیا و آب آناناس، درختچه های گل رز، نوشابه های غیرالکلی و وسایل نقلیه با موتور پیستونی، مهمترین اقلام وارداتی ایران از این کشور آفریقایی در سال های گذشته بودند.

    برچسب ها