عصر خودرو

خبر خوش برای طرح‌های دانش‌بنیان ؛

آغاز رتبه‌بندی تعاونی‌ها از خرداد

عصر بازار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از تضمین ۱۰۰ درصد تسهیلات پرداختی به طرح‌های دانش بنیان خبرداد و گفت:رتبه بندی تعاونی ها از خردادماه امسال آغاز خواهد شد.

آغاز رتبه‌بندی تعاونی‌ها از خرداد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، مهدی حسین‌نژاد ، با اشاره به برنامه‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در جهت حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال» گفت: برنامه نخست صندوق در این زمینه حمایت از طرح‌های دانش بنیان است بدین ترتیب که در سال جاری 100 درصد تسهیلات پرداختی بابت طرح‌های دانش بنیان تضمین می‌شوند.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته فقط 80 درصد تسهیلات طرح‌های دانش بنیان توسط صندوق تضمین می‌شد، از افزایش ضریب اعتباری این طرح‌ها خبرداد و گفت: در زمان اعتبار سنجی طرح‌ها، شاخصی با عنوان «شاخص ایده» وجود دارد که هر چه ضریب رتبه اعتباری طرح‌ها بالاتر باشد وثیقه کمتری بابت تسهیلات اعطایی دریافت می‌شود.

    3 فاز اجرای طرح رتبه بندی شرکت‌ها

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون همچنین از رتبه بندی شرکت‌های تعاونی خبر داد و گفت: این طرح از اواخر خردادماه آغاز می‌شود و در 3 فاز به تمام شرکت‌های تعاونی و غرتعاونی تعمیم داده می‌شود.

    وی با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده در مجموع حدود 98 هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارند گفت: بخش عمده ای از این تعاون‌ ها پرتفوی بالایی ندارند که با نگاه توسعه‌ای و توانمندسازی اعتبار سنجی می‌شوند. شرکت‌هایی که رتبه بندی خواهند شد به تناسب رتبه، درجه اعتباری دریافت می‌کنند و به تناسب رتبه، انواع ضمانت‌نامه‌های اعتباری و معاملات برای آنها صادر می‌شود.

    حسین نژاد، اطمینان بخشی فعالان اقتصادی از وضعیت فعالیت تعاونی‌ها را یکی از مزیت‌های مهم طرح رتبه بندی تعاونی ها اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح فعالان اقتصادی پیش از آغاز مراودات اقتصادی و تجاری خود با یک تعاونی، می‌توانند با شناخت از پرتفوی و رتبه آن تعاونی ، نسبت به همکاری یا ارزش همکاری تصمیم گیری کنند. بنابراین اجرای طرح رتبه بندی می تواند به امنیت فضای کسب و کار کمک کند.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون درباره روند رتبه بندی تعاونی‌ها گفت: در فاز نخست از اواخر خردادماه و همزمان با آغاز طرح، هزار شرکت تعاونی با معرفی معاونت تعاون وزارت «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» رتبه بندی می‌شوند.

    وی با بیان اینکه در فاز دوم تمام شرکت‌های تعاونی رتبه بندی می‌شوند گفت: تلاش ما این است تا پایان امسال فاز سوم این طرح یعنی رتبه بندی شرکت‌های غیر تعاونی نیز اجرایی شود.

    حسین‌نژاد در پاسخ به این سوال که در حال حاضر پرتفوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون چقدر است گفت: در حال حاضر پرتفوی صندوق 800 میلیارد تومان است که برای امسال رشد 30 درصدی این پرتفوی هدفگذاری شده است.

    برچسب ها