عصر خودرو

معاون نعمت‌زاده خبرداد؛

بسته ویژه ۳کشور برای معادن ایران

عصر بازار: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح ویژه فرانسه، روسیه و چین برای سرمایه گذاری در معادن ایران خبرداد و گفت: مهمترین مشخصه این طرح، تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

بسته ویژه ۳کشور برای معادن ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مهدی کرباسیان از تدوین بسته ویژه سرمایه گذاری از سوی شرکتهای ایتالیایی، فرانسوی، روسی و چینی برای حضور در معادن و صنایع معدنی ایران خبرداد و گفت: تمایل ایتالیایی‌ها برای حضور در فولاد ایران است و فرانسوی‌ها و روس‌ها و چینی‌ها هم تامین مالی پروژه‌های معدن و صنایع معدنی در بخش‌های مختلف را مدنظر دارند و بسته‌هایی هم برای سرمایه‌گذاری در این رابطه تدوین کرده‌اند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از سوی دیگر، تغییر رویکردی هم در فضای همکاری‌های معدنی ایران و چین رخ داده است و هم اکنون شرکت‌های چینی در فضای رقابتی به این نتیجه رسیده‌اند که باید خود آماده سرمایه‌گذاری در ایران شوند؛ بلکه آنها به این باور رسیده‌اند که با استفاده از پول ایران، دیگر نمی‌توانند منابع مالی در اختیار طرحها قرار دهند و باید خود سرمایه‌گذاری مستقیم داشته باشند.

    وی تصریح کرد: به تازگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرده که 2 هزار میلیارد ریال یارانه قرار است به بخش تولید اختصاص دهد که تلاش ما این است که بخشی از این مبلغ، صرف توسعه معادن و اکتشافات و نیز نوسازی صنایع معدنی کشور شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها