عصر خودرو

جانشین رییس سازمان درامور بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی:

جزئیات تغییرات ارزی برای سرمایه‌گذاران خارجی بازار سرمایه

عصر بازار- جانشین رییس سازمان درامور بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: چنانچه سرمایه‌گذاری بخواهد سرمایه ارزی وارد کشور کرده و مجوز فیپا داشته باشد، می‌تواند در زمان خروج سرمایه، مبنای محاسباتی ارز را، نرخ آزاد محاسبه کند.

جزئیات تغییرات ارزی برای سرمایه‌گذاران خارجی بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، بهادر بیژنی از تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در بورس خبر داد و گفت: در گذشته تنها مجوزی که برای سرمایه‌گذاران خارجی اعطا می‌شد، مجوز ارزی با مبنای محاسباتی ارز دولتی بود که همین امر، منجر به نارضایتی سرمایه‌گذار می‌شد؛ به نحوی که در همان ابتدای ورود، سرمایه افراد 20 درصد کم می‌شد. بنابراین خیلی به نفع سرمایه‌گذار نبود.

    جانشین رییس سازمان درامور بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی افزود: البته در مقابل دولت به سرمایه‌گذاران اعلام می‌کرد که ارز ارزان در اختیارشان قرار خواهد داد؛ اما وقتی صحبت از تک نرخی شدن ارز به میان آمد، قرار بر این شد که ملاک ارز تک رقمی قرار گیرد؛ اما هنوز امکان تک نرخی کردن ارز فراهم نشده است. به عنوان مثال به فردی که از آلمان 100 میلیون یورو برای سرمایه‌گذاری می‌آورد عنوان می‌شد که نرخ ارز دولتی را لحاظ کند و این با توجه به اختلافی که در بازار وجود داشت، چندان خوشایند نبود.

    وی تصریح کرد: هم اکنون با دستورالعمل جدید سازمان سرمایه‌گذاری خارجی این مشکل حل شده و اکنون اگر یک سرمایه‌گذار خارجی بخواهد وارد سرمایه گذاری شود، چنانچه مجوز سازمان سرمایه گذاری خارجی و قانون حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی(فیپا) را داشته باشد، مبنای محاسبه نرخ ارز او، نرخ آزاد خواهد بود.

    به گفته بیژنی، تمامی حمایت‌ها از این سرمایه‌گذار بر اساس قانون صورت می‌گیرد و می‌تواند اجازه داشته باشد که در زمان خروج سود حاصل از سرمایه گذاری و یا اصل آن، ارز را با نرخ آزاد در نظر بگیرد و این یک تحول مهم است که یک مشکل جدی را حل می‌کند.

    برچسب ها