عصر خودرو

آینده سهام از دوربین فعالان

عصر بازار- سایت تحلیلی«دنیای بورس» در یک نظرسنجی از ۴۰ سهامدار و ۳۶ کارشناس، روند شاخص کل بورس تهران در هفته منتهی به ۵ خرداد را مورد بررسی قرار داده است.

آینده سهام از دوربین فعالان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در این نظرسنجی 65 درصد از سهامداران و 75 درصد از کارشناسان بازار سهام روندی صعودی را برای نماگر بازار پیش‌بینی کردند. این کارشناسان با اظهار خوش‌بینی نسبت به ادامه کار دولت فعلی و همچنین پیش‌بینی مشارکت بالای حقوقی‌ها در این هفته، روند صعودی شاخص کل را پیش بینی کرده‌اند.

    در این میان اما 10 درصد از سهامداران و 7 درصد از کارشناسان بازار سهام نظری مخالف ابراز کرده‌اند. به اعتقاد این گروه نتیجه انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری اثری منفی بر بازار سهام برجای می‌گذارد. در عین حال این افراد با محتمل دانستن بازگشایی نمادهای متوقف بازار سهام به خصوص نمادهای بانکی، روندی نزولی را برای شاخص بازار سهام در هفته منتهی به 5 خرداد پیش‌بینی می‌کنند. در این میان 25 درصد از سهامداران و 18 درصد از کارشناسان بازار سهام با پیش‌بینی روند کم نوسان برای شاخص کل از تقابل دو رخداد در هفته مذکور سخن می‌گویند. به اعتقاد این افراد هر‌چند به دنبال اعلام نتایج انتخابات روند مثبت برای بازار سهام پیش‌بینی می‌شود، اما احتمال افت قیمت‌ها در بازارهای جهانی اثر این رویداد را خنثی می‌کند. علاوه بر این با وجود اینکه امکان هیجانی شدن روند بازار طی یکی دو روز آینده وجود دارد اما در ادامه معاملات هفته به دلیل ثبات در شرایط کلان اقتصادی کشور، شاخص کل روندی کم نوسان را در پیش می‌گیرد.

    برچسب ها