عصر خودرو

بازسازی واحدهای قدیمی صنعتی به صرفه‌تر از بنگاه‌های جدید تولیدی

عصر بازار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات دولتی بهتر است بیشتر به واحدهای تولیدی قدیمی تعلق بگیرد تا اینکه بنگاههای جدید تولید راه بیندازیم، چراکه ایجاد واحدهای جدید به صرفه‌تر خواهد بود.

بازسازی واحدهای قدیمی صنعتی به صرفه‌تر از بنگاه‌های جدید تولیدی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالله رضیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات دولتی بهتر است بیشتر به واحدهای تولیدی قدیمی تعلق بگیرد تا اینکه بخواهیم بنگاههای جدید تولید راه بیندازیم، چراکه ترمیم واحدهای آسیب دیده، از ایجاد واحدهای جدید به صرفه‌تر خواهد بود.

    وی در ادامه افزود: در بحث مالیات و تأمین اجتماعی واحدهای تولیدی و سرمایه در گردش مورد نیاز آنها برای بازسازی، احتیاج به تحقیقات جامعی داریم تا بتوانیم با تشخیص درست و به‌موقع، نیاز آن واحد تولیدی را برطرف سازیم.

    رضیان با اشاره به ضرورت تقویت و بازسازی واحدهای قدیمی، اذعان داشت: باید واحدهای تولیدی در اولویت قرار گیرند که هم توان تولید و هم توان فروش را داشته باشند، مثلاً در صنعت مصالح ساختمانی با انباشت تولید مواجه هستیم و باید برای یافتن بازارهای جدید چاره جویی کرده و دولت باید تعادل عرضه و تقاضا را بوجود آورد.

    وی در پایان تأکید کرد: برای خروج از رکود باید واحدهای آسیب دیده را شناسایی کرده و دریابیم که مشکل اصلی آنها کجاست، در این مسیر کمک مجلس شورای اسلامی و عزم جدی دولت در برطرف کردن مشکلات صنایع از ضروریات است.

    برچسب ها