عصر خودرو

نماینده اتاق اصناف در حوزه خشکبار مطرح کرد؛

تحکیم جایگاه زعفران ایران با کمک بورس کالا

عصر بازار- امروز فرصت مناسبی برای عبور از معاملات سنتی با مکانیسم بورس کالا و ایجاد تحول در مبادلات کالایی به ویژه در بخش کشاورزی فراهم شده تا علاوه بر ایجاد شفافیت و رونق در معاملات، ریسک‌های معاملاتی نیز به حداقل برسد.

تحکیم جایگاه زعفران ایران با کمک بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، نماینده اتاق اصناف درحوزه خشکبار، آجیل و حبوبات  بابیان اینکه بازار زعفران کشور با ورود گسترده به بورس کالا انسجام می گیرد و از استانداردهای روز بهره مند می شود گفت: خوشبختانه امروز ابزارهای نوین مالی توسط بورس کالا جایگزین روش‌های سنتی شده و این موضوع شرایط را برای رقابت در عرصه جهانی تسهیل می کند.
    علیرضا ارزانی ممقانی افزود: طی سال های اخیر کشاورزی سنتی کشور ما با کشاورزی مدرن و روز دنیا فاصله زیادی گرفته و این موضوع مانع پیشرفت این صنعت در عرصه جهانی شدن برخی محصولات تولیدی کشورمان شد، چرا که راهکارهای قدیمی دیگر جوابگوی نیاز کشاورزان نبود و نیاز به دستاوردهای نوین مالی احساس می شد.
    رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: اما امروز فرصت مناسبی برای عبور از معاملات سنتی با مکانیسم بورس کالا و ایجاد تحول در مبادلات کالایی به ویژه در بخش کشاورزی فراهم شده تا علاوه بر ایجاد شفافیت و رونق در معاملات، ریسک‌های معاملاتی نیز به حداقل برسد.
    ممقانی در رابطه با رقابت در بازارهای جهانی گفت: در گذشته به هیچ وجه به مجموع مولفه‌های داخلی و جهانی توجه ای نمی شد، در صورتی که اکنون روش‌های نوین در دستور کار مسوولان و کشاورزان قرار گرفته و شرایطی را فراهم آورده تا رقابت در عرصه جهانی دست یافتنی شود.
    وی افزود: تولیدات زعفران داخلی کشور ما از لحاظ کیفیت در بازارهای جهانی حرف اول را می زند پس نباید با استفاده از روش های نادرست از هدفمان فاصله بگیریم.

    حمایت از صادرات غیر نفتی امری ضروریست
    نماینده اتاق اصناف درحوزه خشکبار، آجیل و حبوبات، حمایت از صادرات غیر نفتی را امری ضرروی عنوان کرد و گفت: در تجارت زعفران هم مثل هر کالای دیگری ریسک وجود دارد، اما بورس کالای ایران این شرایط را فراهم آورده تا با استفاده از ابزارهای نوین مالی، نوع و میزان ریسکتان را محاسبه و از آن پیشگیری کنید. این امر به واسطه مکانیزم های مدرن و قوانین محکم این بازار مالی تضمین شده است ، این در حالی است که در تجارت سنتی شما امکان مواجه شدن با انواع ریسک ها و ضررهای احتمالی را دارید که قابل محاسبه و حتی پیش بینی نیست.
    رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد در پایان افزود: البته همیشه بدون در نظر گرفتن شرایط و امکانات، از کشاورز و تولید کننده انتظار می رود بهترین محصول را ارائه دهد و برای اقتصاد کشورش مفید باشد، اما چطور می توان برای اقتصاد کشور مفید بود و ارز آوری کرد در شرایطی که هیچ تسهیلات و مشوقی وجود ندارد؛ حال که شاهد گسترش خدمات تجارت در حوزه داخلی و خارجی در بورس کالا هستیم و زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شده، باید با برنامه ریزی مناسب در توسعه و تثبیت جایگاه بازار زعفران ایران قدم برداریم تا جایی که در زمینه تنوع در بسته بندی و خود کفایی در این زمینه برند محصول با کیفیت خودمان را با نام ایران به بازارهای هدف در دنیا معرفی کنیم.

    برچسب ها