عصر خودرو

عبور شاخص کل بورس از کانال ۸۰ هزار واحدی

عصر بازار- در هفته گذشته کارشناسان بازار سرمایه خواستند تا هر شخصی سکان دولت دوازدهم را در دست گرفت بازار سرمایه در اولویت قرار گیرد و باعث شود تا صنایع مختلف از طریق بازار سرمایه تامین مالی کنند همچنین در ۵ روز کاری گذشته بورس تهران توانست از کانال ۸۰ هزار واحدی بالاتر رود.

عبور شاخص کل بورس از کانال ۸۰ هزار واحدی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در 19 اردیبهشت سال جاری شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تراز 79 هزار و 858 واحدی قرار داشت در طی 5 روز کاری گذشته 271 واحد رشد کرد و بار دیگر از کانال 80 هزار واحدی بالاتر رفت.

    علاوه بر این شاخص آزاد شناور در این مدت از تراز 87 هزار و 164 واحدی به تراز 87 هزار و 464 واحدی رسید.

    همچنین شاخص بازار اول از رقم 55 هزار و 69 هزار و 522 واحدی به رقم 55 هزار و 692 واحدی رسید و در نتیجه شاهد رشد 170 واحدی شد. شاخص بازار دوم نیز که در کانال 176 هزار و 401 واحدی بود 698 واحد رشد کرد و تا عدد 177 هزار و 099 واحدی بالا رفت.

    در هفته گذشته کارشناسان بازار سرمایه  خواستند تا هر شخصی سکان دولت دوازدهم را در دست گرفت بازار سرمایه در اولویتهای قرار گیرد و باعث شود تا صنایع مختلف از طریق بازار سرمایه تامین مالی کنند.

    در اوایل هفته گذشته در گروه خودرو اکثریت قریب به اتفاق نمادها با شرایطی کاهشی در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله مواجه شدند. به عنوان مثال نماد سایپا دیزل بیش از چهار درصد در قیمت پایانی افت کرد و ایران خودرو دیزل نیز نزدیک به چهار درصد در قیمت آخرین معامله کاهش را تجربه کرد. گروه قند و شکر نیز در آخرین روز معاملاتی همگام با گروه خودرو روند کاهشی در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله را تجربه کرد. در برخی از نمادهای این گروه صف فروش را شاهد بودیم.

    همچنین در گروه محصولات شیمیایی در اکثریت نمادها روند رو به کاهش را شاهد بودیم. همچنین در گروه خودرو تقریبا همه نمادها قرمزپوش شدند. در گروه بیمه نیز اکثریت نمادها در قیمت پایانی افت را تجربه کرده است و قندی‌ها به جز در یک نماد یک دست روند کاهشی را از سر گرفتند. علاوه بر همه اینها اکثریت قریب به اتفاق نمادها در گروه فلزات اساسی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی روند کاهشی را تجربه کردند.

    در سه شنبه گذشته در گروه قند به جز معدود نمادهایی باقی نمادها با روند کاهشی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی مواجه شدند و در گروه سیمانی‌ها تقریبا نیمی از نمادها با روند کاهشی در قیمت آخرین معامله مواجه شدند. اما دارویی‌ها روند نسبتا بهتری را داشتند و تعداد کمتری از نمادهای آن‌ها شاهد ریزش قیمت سهم بودند. علاوه بر این تعداد زیادی از خودرویی‌ها در قیمت آخرین معامله روند نزولی را نشان دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به نمادهای پارس خودرو، زامیاد، ایران‌خودور دیزل اشاره کرد. هر چند که تعدادی از نمادهای این گروه نیز با روند افزایشی در قیمت پایانی مواجه شدند.

    در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قندی‌ها در کانال کاهشی قرار گرفتند و به جز دو نماد از این گروه باقی شرکت‌ها افت در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی را تجربه کردند، اما تعداد زیادی از گروه محصولات غذایی با رشد در قیمت پایانی مواجه شدند. در گروه فلزات اساسی نمادهای مس شهید باهنر و نورد آلومینیوم بیشترین کاهش را در قیمت پایانی دیدند و تعداد زیادی از نمادهای دیگر این گروه با افت کمتری در قیمت پایانی مواجه شدند.

    برچسب ها