عصر خودرو

یورو در مقابل دلار رشد کرد

عصر بازار- یورو در روز سه‌شنبه گذشته با رشد بیش از یک درصدی نسبت به دلار به بالاترین سطح خود در شش ماه گذشته رسید؛ در حالیکه ارزش دلار بعد از انتشار گزارش اقتصادی آمریکا کاهش یافت.

یورو در مقابل دلار رشد کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، یورو امروز به مرز 1,11 دلار رسید که بالاترین رقم از زمان انتخاب دونالد ترامپ به رییس جمهوری آمریکا در ماه نوامبر گذشته تاکنون است؛ اما دلار با انتشار گزارش بیشترین تولید در آمریکا در سه سال گذشته، تضعیف شد.
    بر اساس این گزارش، همچنین آمارها نشان می‌دهند که اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه نخست سال جاری میلادی طبق پیش بینی‌ها 1,7 درصد رشد کرده است.
    پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و تلاش او برای افزایش روابط این کشور با آلمان نیز از دیگر عوامل تأثیرگذار بر تقویت یورو به شمار می‌رود.
    این در حالی است که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند، ارزش دلار پس از افشای ارتباط ترامپ با مقامات روسیه، بیشتر از این نیز کاهش خواهد یافت.
    از این رو گفته می‌شود ترامپ شاید نتواند دوره ریاست جمهوری خود را به پایان برساند و اگر هم بتواند به دلیل موانع سیاسی بسیاری که با آنها روبرو است، قادر به اجرای برنامه‌های اقتصادی خود نخواهد بود.
    بنابراین گزارش، پس انتشار جدیدترین آمار اقتصادی آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره این کشور در نشست ماه آینده فدرال رزرو بانک نیز کاهش یافته است

    برچسب ها