عصر خودرو

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد:

مذاکره با بورس کالا برای توسعه قراردادهای بلندمدت پتروشیمی

عصر بازار- مذاکراتی برای استفاده از قراردادهای بلند مدت برای تامین خوراک مورد نیاز صنایع پائین دستی از سوی بخش‌های بالادست با شرکت بورس کالا در حال انجام است.

مذاکره با بورس کالا برای توسعه قراردادهای بلندمدت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از خبرگزاری شبستان، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: آماده حمایت از سرمایه گذاران در صنایع پائین دستی پتروشیمی هستیم، ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه این بخش در منطقه ماهشهر وجود دارد و امید است بتوانیم در کمترین زمان ممکن به سوی تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم. امکان سنجی و بررسی های فنی و اقتصادی برای این طرح ها نهایی شده است و تاکنون درخواست‌هایی برای حضور در این طرح‌ها دریافت شده که در حال بررسی آنها هستیم.

    امید شهیدی نیا افزود: برای حمایت از سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای پایین دستی و استفاده از ظرفیت های موجود در بازار سرمایه برای تامین مالی این طرح ها تا کنون مذاکرات بسیار خوبی با بانک‌ها و نهادهای مالی انجام شده و در صورت نهایی شدن این مذاکرات سرمایه گذاران با اشتیاق بیشتری اقدام به حضور در منطقه خواهند کرد.

    وی همچنین تاکید کرد: مذاکراتی نیز برای استفاده از قراردادهای بلند مدت برای تامین خوراک مورد نیاز صنایع پائین دستی از سوی بخش‌های بالادست با شرکت بورس کالا در حال انجام است.

    معرفی 70 طرح پایین دستی

    منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نخستین منطقه ویژه تخصصی ایران است که در حال حاضر برای توسعه فعالیت هایش 70 طرح پایین دستی پتروشیمی در ماهشهر معرفی کرده است.

    با توجه به اهداف قانون گذار از ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، منطقه ویژه اقتصادی در سال 1376 تاسیس و در مساحتی حدود 1700 هکتار شروع به فعالیت کرد که پس از الحاق محدوده جدید که شامل  پتروشیمی های بندر امام، فارابی، رازی، اراضی سایت 5 ، بلوار پتروشیمی و مجتمع خدمات رفاهی به منطقه ویژه مساحت منطقه به بیش از 2600 هکتار افزایش یافت. اهم فعالیت های سازمان ایجاد خدمات زیر بنائی برای جذب و حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی جهت احداث واحدهای تولیدی است.

    بنابراین گزارش، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نخستین منطقه ویژه تخصصی ایران است که در چارچوب مقررات آئین نامه اجرایی بند "د" تبصره 25 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبه شماره 58548/ت18263ک مورخه 1376/4/30 هیات وزیران تاسیس شد. سازمان مسئول منطقه شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

    این گزارش می افزاید: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در راستای توسعه فعالیت هایش 70 طرح پایین دستی پتروشیمی در ماهشهر معرفی کرده است.

    برچسب ها