عصر خودرو

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی :

هزینه آموزش خلبانان ای تی آر بر عهده شرکت سازنده است

عصر بازار- مدیرعامل هما درخصوص ورود هواپیماهای بوئینگ گفت: تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی ۲۰ فروند بوئینگ ۷۷۷ وارد ناوگان هواپیمایی هما خواهد شد.

هزینه آموزش خلبانان ای تی آر بر عهده شرکت سازنده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در مراسم ورود چهار فروند هواپیمای ای تی آر به ناوگان این شرکت که  امروز در فروگاه مهرآباد بر زمین نشستند، گفت: بعد از خروج نام شرکت هما از لیست تحریم ها و اخذ مجوز خرید هواپیما از اوفک (اداره کل فروش خارجی وزارت خزانه داری امریکا) توانستیم مذاکرات با شرکت های هواپیماساز از جمله ای تی آر را به سرانجام برسانیم که بر اساس این مذاکرات تا پایان 2018، 20 فروند هواپیما وارد کشور می شود.

    مدیرعامل ایران یایر با بیان اینکه در حال حاضر چهار فروند وارد شده ادامه داد: پنج فروند نیز تا پایان سال جاری میلادی(2018) به این شرکت تحویل داده می شود و 11 فرونده باقی مانده تا پایان سال آینده میلادی به ناوگان هما افزوده خواهد شد

    وی این هواپیماها را 70 نفره معرفی کرد و ادامه داد: سرعت این هواپیماها 600 کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی آنها 25 هزار پا و برد پروازی 1530 کیلومتر است. ضمن اینکه تعداد زیادی از قطعات مورد نیاز این هواپیماها را با همین چهار فروند با خودمان آوردیم.

    رئیس هیات مدیره شرکت هواپیمایی هما گفت: تا بحال سه فروند ایرباس تحویل گرفته ایم و تا پایان سال 2017 میلادی نیز سه تا چهار فروند ایرباس 320 تحویل خواهیم گرفت. در سال 2018 نیز پنج فروند ایرباس 321 و چهار فروند 330 تحویل خواهیم گرفت.

    پرورش در خصوص خرید بوئینگ گفت: اولین فروند از مدل 777 این هواپیما اواخر فرودین  1397 وارد تهران می شود. ضمن اینکه در سال 2018 و 2019 نیز هر کدام شش فروند و تا پایان 2020 هم سه فروند دیگر بوئینگ 777 به ناوگان هما افزوده خواهد شد که مجموعا 20 فروند هواپیمای بوئنگ 777 تحویل خواهیم گرفت.

    وی در پاسخ در خصوص تامین مالی این هواپیما ها اظهار داشت: بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل و کارگزار این هواپیماها بود که تامین مالی آن را صندوق توسعه ملی از محل مصوبه شورای عالی امنیت ملی، برعهده داشت. وثیقه هایی هم که هما به بانک صنعت و معدن ارائه داده شامل وثایق ملکی و خود هواپیماهاست. همچنین از این بانک برای تعمیر و نگهداری 25 موتور هواپیماهای موجود در خارج از کشور تسهیلات گرفته ایم.

    پرورش درخصوص آموزش خلبانان هواپیماهای ای تی آر هم اظهار کرد: هما یک ریال هم بابت پرواز و آموزش خلبانان پرداخت نمی کند و تا زمانی که آموزش آنها به پایان برسد کمپانی سازنده هزینه آموزش را بر عهده خواهد گرفت. ضمن اینکه بخشی از آموزش ها در تونس و برخی هم در تولوز فرانسه خواهد بود که این فرایند دو و نیم تا سه سال طول می کشد.

    در ادامه این نشست اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل خرید هواپیماهای نو را مصادق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: با استفاده از این هواپیماها می توانیم فرودگاه های کوچک و محروم را رونق ببخشیم. براساس برآوردهای کارشناسی ورود هر هواپیمای نو یکهزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند.

    برچسب ها