عصر خودرو

تغییر نسل ثروتمندان آسیا!

عصر بازار- یک سوم ثروت آسیا در پنج سال آینده در اختیار نسل جدیدی از ثروتمندان قرار خواهد گرفت.

تغییر نسل ثروتمندان آسیا!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین ،آنوراگ ماهش رییس دفتر خانواده جهانی UBS در حاشیه نشست این دفتر در هنگ کنگ گفت: در 5 سال آینده صاحبان حدود یک سوم ثروت آسیا و اقیانوسیه که شامل 15 درصد ثروت جهان می شود، تغییر خواهند کرد.

     این خانواده ها که در دسته خاصی تحت عنوان "با ارزش خالص فوق العاده بالا" قرار می گیرند، افرادی هستند که دارایی های قابل سرمایه گذاری آنها حداقل 30 میلیون دلار باشد. بر اساس گزارش ثروت "نایت فرانک" در سال 2017، در آسیا فقط 46 هزار و 80 نفر از این افراد زندگی می کنند.

    بر اساس این گزارش، کل ثروت این افراد در سال 2016، حدود 4,84 تریلیون دلار بوده است.

    بر اساس اعلام UBS و گزارش 2016 ثروتمندان PwC، اقتصادهای جوان تر آسیا به زودی شاهد نخستین انتقال ثروت درون نسلی خواهند بود. این در حالی است که 90 درصد از میلیاردهای آسیا در بین نسل های اول و دوم قرار ندارند که این امر نیاز در حال افزایش دفاتر خانوادگی را در آسیا نشان می‌دهد.

    دفاتر خانوادگی در آسیا همواره رویکرد کم خطری را در پیش گرفته‌اند؛ اما اکنون در حال حرکت هرچه بیشتر به سمت بازارهای توسعه یافته و نوظهور هستند. از سوی دیگر ثروتمندان آسیا نیز به جای تقسیم ثروت خود بین چهار یا پنج بانک، سعی می کنند اداره ثروت خود را به دست یک نهاد واحد بسپارند.

    برچسب ها